P
Poccahontas
Jag har undrat ganska länge hur en vanlig dag ser ut för er hästägare. Det är mycket jobb med en häst det vet jag. Vad gör ni vilka tider?
Tacksam för alla svar
Tacksam för alla svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har undrat ganska länge hur en vanlig dag ser ut för er hästägare. Det är mycket jobb med en häst det vet jag. Vad gör ni vilka tider?
Tacksam för alla svar
06.30 Frukost (en liten, liten gnutta betfor och några morötter).
Därefter utsläpp.
09.00 Plockar ut någon av hästarna från hagen för "dagens arbete".
09.45 Släpper ut hästen och plockar ut nästa häst.
10.30 Släpper ut häst nummer två i hagen. Häst nummer tre vilar.
Mockar tre boxar, städar stallet och gör iordning foder för intag.
20.00 Tar in hästarna. Ställer betfor till morgonen.
22.00 Ger natthö.
inte mina hästar och mitt stall, även om det känns så
Såhär ser en dag ut iallafall.
07.00 havre
08.00 utsläpp (hö finns redan i hagen sen kvällen innan)
08.00 - tills det är klart (9-10 tiden) mockning + hö och havre läggs in i boxarna, betfor läggs i blöt.
14.00 insläpp (ibland tidigare om det är dåligt väder, ibland lite senare om det är bättre väder, men oftast inte efter tre)
15.00 - ca 18.00 kommer "vi" och rider och pysslar och gör allt det där som man gör med en häst
Vi kör också ut hö i hagarna till nästa dag.
16.30 får alla hästar morötter!
ca 18.00 kvällsfodring
Tacksam för alla svar
Varför tar du/ni in hästarna så tidigt? Jag ifrågasätter inte det och försöker heller inte vara spydig, bara undrar. :smirk: Våra hästar är ute mellan 7.30 på morgonen och 21 på kvällen (utom 1,5 timme på eftermiddagen när jag rider).
Mvh C