Hästägare/övervikt

Sv: Hästägare/övervikt

Däremot om jag ser en fet människa som dessutom vräker i sig hamburgare och klagar på sin vikt, då får man ju vissa åsikter om den personen. Har en vän som är väldigt väldigt överviktig, hon har en skada och tar massa mediciner som gör att hon har jättesvårt att gå ner i vikt, skulle aldrig döma ut henne som ett matvrak med dålig karaktär.

.

Och det där kallar du...? :crazy:

Men HUR kan du veta att någon annan som DU dömmer inte har det precis som din vän?

Och det där kallar du...? :crazy:

Men HUR kan du veta att någon annan som DU dömmer inte har det precis som din vän?

Word :bow:

Lycanthropes kommentar gör mig fruktansvärt kräkless, men dessa kommentarer är tyvärr inte ovanliga på ex buke :crazy:

Undrar om hon skulle våga säga samma sak IRL öga mot öga med personen hon häver ur sig emot :grin:

Hej! Tycker den här trådenär väldigt bra:) Jag är själv näst intill underviktig! Kan inte gå upp i vikt pga min ämnesomsättn och jag får ibland klagomål för det!! Jag hatar när någon påpekar vikten vid ridning! har nämligen en vän som har fått stå ut med mkt skit pgr av sitt ridintresse och kroppsvolym!!! Folk som är kraftigare har faktiskt enligt min åsikt betydligt lättare att sitta tillbaka om en häst skenar! Och ni kan rida precis lika bra som vilken annan ryttare! Allt hänger på följsamhet i ridningen!!! Även en smal ryttare kan fördärva sin hästs rygg genom at skumpa fram!!! Kämpa på!!!
Kram Dea:bow:

Spelar det någon roll för ridningen om man är under eller över sin idealvikt, så länge man inte blir för tung för hästryggen eller det påverkar ridandet negativt? Det är vad jag undrar.
Dagens skönhetsideal kan man väl lämna därhän.

Om hästen kommer i sken spelar nog inte kroppsvikten någon större roll.

LIA

Allvarligt, om det inte kommer bättre kommentarer från din mun så tycker jag enbart att du kan hålla din mun stängd. Jag är trött på att se att du fortsätter som du gör, det verkar inte ens som du har någon skam i kroppen som fortsätter helt oberört. Ibland får man faktiskt inse när man skall hålla truten för om JAG hade fått läsa något liknande som var riktat mot mig, då skulle jag antagligen vilja lägga mig ner och dö för ett tag. Du vet inte vilken typ av människa som sitter bakom datorskärmen.. Rätt vad det är så sitter det en psykiskt instabil tjej eller kille som kämpat så länge med livet, men får den skit du slänger i ansiktet på den där tjejen som du gjorde.. Skulle du vilja ha det på ditt samvete? Jag tycker att du ska skämmas, riktigt mycket och länge! Man FÅR ha egna åsikter, men ska man framföra dem så kan man göra det på ett smidigt sätt! Tycker dessutom att det är dags för dig att be om ursäkt och rannsaka dig själv och ditt beteende gentemot andra.

efter att läst och tittat på era bilder så tycker jag att ni är jättefina allihopa. :laugh:kämpa på och ge inte upp eran härliga hobby som vi alla har gemensamt här.
en toppen tråd :laugh:

Kan dessvärre bara instämma.

Jag trodde, och hoppades, att det här kunde bli en bra tråd. En tråd för alla oss som kämpar med vikt och hästliv. Som faktiskt visst tänker på hästen och gör allt vi kan för den - på olika sätt. En tråd där vi kunde peppa varandra till något positivt.

Men när man möter kommentarer som den Lychantrope kastade ur sig så känner man bara förtvivlan. Uppgivenhet. Och en jädra massa ilska.

Kan inte tråden få fortsätta i en positiv anda nu? Kan vi inte sporra varandra till stordåd i stället för att sänka varandra?

Ingen tjänar ju på att vi alla sitter knäckta på våra kammare och gråter i stället för att göra något åt det som vi upplever som ett problem.

Jag tycker ni är jättefina bägge två. (Ett litet tips är att du ska försöka böja dina armbågar så kommer du att kunna vara mjukare i handen- om du vill)

Alla som lagt ut bilder tycker jag är hur fina som helst. Jag tycker det här med vikt är ngt överdrivet. Jag varute och red islandshäst med mina grabbar som är stora, vältränade och väger en hel del. De är nybörjare bägge två men fick trots det sina hästar att jobba jättefint (utan att killarna var intresserade av det) Den ena som väger över 90 kg som här verkar anses som mycket fick en jättefin kommunikation med sin häst. Den var beredd att göra allt för honom. Hästen som kan vara ganska jobbig för vissa gjorde sitt bästa hela turen. Då min son var nybörjare var det ganska intressant att se för hästen lydde minsta ofrivilliga vink var totalt nöjd och mycket ivrig att visa att den var väldigt duktig...

Sedan att man kan gå bredvid sin häst är väl självklart- oavsett vikt!

Här kommer en till som kämpar med vikten, ligger just nu på 76 kg till mina 176 cm. Min normala vikt ligger runt 65 så det känns inte så spännande när man knappt får plats i sadeln längre.

hopp_53585819.jpg

Magen putar ut under säkerhetsvästen :angel:

stnos_53586376.jpg

och rumpan får icke redigt plats.

Jag tkr absolut att överviktiga människor ska få rida MEN då ska man ha rätt anpassad häst och utrustning. Jag har sett hästar som stapplar fram med för tunga ryttare som ligger halvvägs ut på rumpan för att sadeln är 3 storlekar för små. Själv så fick jag skaffa medryttare till min gamling då jag inte anser att han ska få behöva bära på alla mina kg.

Wow man blir väldigt peppad av er! Har en del (harkel : MÅNGA ) kilo för mkt på kroppen. Vägde väl rätt normalt när jag träffade min sambo,sen gick de bara utför! Fick barn ´nov -08 och nu kan jag verkligen inte vi av med skiten! :cry:
Har ingen häst för tillfället,sålde mitt hjärta vid årskiftet pga barnet då. Red ett par gånger på en hittat medryttarhäst,men NE de kändes inte så kul som jag hoppats.ANtagligen pga mina hemska kilon! Jag var vädligt duktig förr,men nu känns de inte som om man kommer till sin rätt riktigt.Skulle verkligen behöva pepp för att börja gå ner. Här hemma har de faktiskt blivit mkt mer bra lagad mat på bra tider,mkt pga lilleman som ska ha fasta tider och äter minst ett mål om dagen av våran mat. Vågar inte väga mig just nu,ser att jag gått upp. Ska prova sån Cambridge kuren nästa vecka o se om de kan ge ngt.Mat kommer ju att lagas ändå till lilleman o sambon men jag ska leva på pulver o soppor ett tag. Tror att ser jag bara att de händer och blir resultat så blir jag mera peppad! Har även hund så ut Måste man! Och lillkillen vill ju ut o "rastas" i vagnen! Jag ska bara sätta fart! Målet är att köpa häst nästa år o då vill jag känna att de är kul igen! Vikten gör allt!

BTW superduktiga o fina alla är,strong att våga lägga ut bilder. Finger åt alla som skriver förnedrande o elaka kommentarer! Sköt ert så sköter vi vårt!! :bump:

Det finns inte en enda överviktig som inte vet att h-n väger för mycket.
Liksom alla rökare vet att rökning kan leda till stora skador på lungorna.

Ingen av dom har alltså behov av att få det kastat i ansiktet.
Ingen går ner i vikt eller slutar röka av spydiga kommentarer/föraktfulla blickar.

Det handlar ALDRIG om okunskap så ur den synvinkeln vinner man inget med att påpeka sånt som personen mer än väl redan vet..

Kan dessvärre bara instämma.

Jag trodde, och hoppades, att det här kunde bli en bra tråd. En tråd för alla oss som kämpar med vikt och hästliv. Som faktiskt visst tänker på hästen och gör allt vi kan för den - på olika sätt. En tråd där vi kunde peppa varandra till något positivt.

Men när man möter kommentarer som den Lychantrope kastade ur sig så känner man bara förtvivlan. Uppgivenhet. Och en jädra massa ilska.

Kan inte tråden få fortsätta i en positiv anda nu? Kan vi inte sporra varandra till stordåd i stället för att sänka varandra?

Ingen tjänar ju på att vi alla sitter knäckta på våra kammare och gråter i stället för att göra något åt det som vi upplever som ett problem.

Vi fortsätter! Har sett mer positiva inlägg än negativa vilket jag knappt hoppades på när jag startade tråden.
Trodde den skulle försvinna ur sidan på en kväll, men det är ju många som verkar glada över den så då är det bara att ignorera de inlägg som inte tillför något vettigt.

Så det vi vet hittills och inte behöva höra mer är:

1. Man ska inte äta en stor buffe och samtidigt beklaga sig över vikten.
2. Är man 210 cm lång och normalviktig kan man ändå väga för mycket.
3. Man ska inte stå i korvkön och beställa största hamburgaren fast man kanske fyller 50 och inte ätit på en vecka, för då kan andra i kön bli upprörda.
4. Har man en sjukdom eller äter medicin ska man ha en skylt på magen så folk ser det, innan de börjar fälla kommentarer.

Kommer inte på fler just nu, men fyll gärna på :D

Senast ändrad:

Så det vi vet hittills och inte behöva höra mer är:

1. Man ska inte äta en stor buffe och samtidigt beklaga sig över vikten.
2. Är man 210 cm lång och normalviktig kan man ändå väga för mycket.
3. Man ska inte stå i korvkön och beställa största hamburgaren fast man kanske fyller 50 och inte ätit på en vecka, för då kan andra i kön bli upprörda.
4. Har man en sjukdom eller äter medicin ska man ha en skylt på magen så folk ser det, innan de börjar fälla kommentarer.

Kommer inte på fler just nu, men fyll gärna på
På Bukefalos får man allt acceptera att trådarna vinklas iväg åt alla möjliga håll, oavsett TS försöker hindra det. Om du inte kan acceptera eller vill förstå vad andra bidrar med, föreslår jag att du låter dina trådar stanna i datorn. På så sätt är du säker på att du slipper åsikter och tankar som inte passar dig.

LIA

Nä nu kan jag inte vara tyst längre!:mad:

Kan inte ni som inte har något snällt att säga bara vara tysta?!

Sluta förstöra för dom andra som vill ha en trevlig stämning i den här tråden.
Den skapades ju vad jag förstår efter ha läst hela så alla kan peppa varandra.

/Imnir som blir så HIMLA arg på att folk inte kan respektera varandra på internet. Var har den allmäna hyfssen försvunnit??

Förklara gärna vari mitt inlägg brister i hyfs och respekt och på vad sätt det är elakt.

LIA

Att slänga in detta som ett första-inlägg i en tråd som är till för att peppa ryttare som väger för mkt, tycker inte jag visar nån större respekt.

*Kl*
På tal om övervikt och att gå ner. Igår råkade jag på lunchstället med buffé höra en bordsgranne (stooor) som beklagade sig över att hon kämpade så hårt men ändå inte kunde gå ner i vikt. Allt medan hon stoppade i sig från den överfulla tallriken. Olösligt mysterium?

LIA

Förklara gärna vari mitt inlägg brister i hyfs och respekt och på vad sätt det är elakt.

Kan du inte be om den förklaringen i PM, så slipper du mala ner en positiv tråd som till nåt som ingen mer än du själv vill att den ska handla om?

Jag blev tipsad om här tråden för att den är så positiv och modig. Och det är den verkligen, den är den mest positiva tråd jag sett på buke på länge. Det kräver förmodligen enormt mod att lägga ut bilder av sig själv när man är överviktig, att visa att man är värd nåt i alla fall.

Jag ser en massa fina ekipage här. Ryttare som ser balanserade och harmoniska ut på sina hästar. De berättar med insikt om hur de anpassar sin ridning efter sin vikt, för hästens skull.

Nästa gång du förfasar dig över nån på lunchrestaurangen, kan du inte antingen a) vända dig till direkt till henne med dina synpunkter eller b) starta en egen tråd med rubriken Fetton som jag vill klaga på?

Så slipper du förstöra en härlig tråd som osar av mod, kraft och pepp.

Kan du inte be om den förklaringen i PM, så slipper du mala ner en positiv tråd som till nåt som ingen mer än du själv vill att den ska handla om?

Jag blev tipsad om här tråden för att den är så positiv och modig. Och det är den verkligen, den är den mest positiva tråd jag sett på buke på länge. Det kräver förmodligen enormt mod att lägga ut bilder av sig själv när man är överviktig, att visa att man är värd nåt i alla fall.

Jag ser en massa fina ekipage här. Ryttare som ser balanserade och harmoniska ut på sina hästar. De berättar med insikt om hur de anpassar sin ridning efter sin vikt, för hästens skull.

Nästa gång du förfasar dig över nån på lunchrestaurangen, kan du inte antingen a) vända dig till direkt till henne med dina synpunkter eller b) starta en egen tråd med rubriken Fetton som jag vill klaga på?

Så slipper du förstöra en härlig tråd som osar av mod, kraft och pepp.

Jag brukar inte bli tårögd när jag sitter vid datorn, men nu blev jag det!

:bow::bow::bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 398
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 460
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar