Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att inte tala om att sitta ner på en stortravad häst. Eller försöka driva fram en lat häst som tycker arbete inte är nåt man gör frivilligt. Lathet har inget att göra med hur välriden hästen är.
Nej, snarare med att man misslyckas med att motivera hästen och att göra "arbetet" till något intressant och trevligt.
Ridning har inget med armarna eller armstyrka att göra.
Nog har även armarna sin roll i ridandet, även om man vanligen inte heller där behöver ta i.
Men åtminståne jag tycker att man behöver mer muskler och kondition för att rida stora hästar än små. Speciellt om man ska orka sitta ner och samtidigt kunna RIDA.
Var har jag sagt att man inte behöver kondition? Var har jag sagt att man inte behöver muskler?LIA: Ja, om du inte tycker man behöver muskler eller kondition för att rida så har du missuppfattat ridning. Att åka häst däremot kräver varken muskler eller kondition.
Ska förstås vara: Vad har hästens höjd ...Vad har hädtend höjd ...
Förlåt Lobell Det var ju du som skulle ha en Kram i tråden för att du startade den och visat att alla ryttare inte är normalviktiga
Mia
Lite OT men jag har för mig att jag hört att det bara var en myt?
Stämmer detta? Jag känner snarare tvärtom, de gånger jag är stressad (ganska ofta) kan jag absolut inte äta något, ibland får jag spyreflexer eller jätteont i magen. En tid då jag varit mkt. stressad har jag gått ner och sen tar det tid att gå upp de kilorna igen, fast jag klagar inte, är hellre lite underviktig än växlar för mkt. i vikten. (Sen tycker jag att jag ser bättre ut när jag är smalare men det har väl inte så mycket med saken att göra?)
Tänk att det ska vara så problematiskt dethär med ens vikt, att man aldrig är nöjd . Sen hjälper ju inte samhällets idéal nå vidare...
Jag började gå ner i vikt när jag började ÄTA ordentligt med BRA mat!
/Lizzie
När jag förut bara åt ett mål om dan så gick jag inte ner ett gram.
Sambon fick mej då att börja äta ofta och mindre då det sätter igång förbränningen.
Sen gäller det förstås att äta nyttigt och inte bullar förstås
Jag tycker inte du stor ut! Och hästen ser bara ut att ha lite mage ju!
Håller med.
Men vafan, nu får det vara slut på godis och sena matvanor. Idag ska jag äta kl 18 och försöka hålla mej till det. Det är ju trots allt bara jag som kan ändra på det.
Hur är det egentligen, är de flesta hästägare/ryttare smala eller är det bara att vi "tjockisar" gömmer oss genom att inte visa så mkt kort på oss själva?
Jag tycker själv att jag mest ser smala människor som sysslar med häst eller är det fel?
Kan säkert ligga nåt i det.
Sen kan det ju oxå vara att en del som är mulliga / tjocka drar sig för att visa upp sig då de är rädda för kommentarer. Vissa här inne vågar ju inte lägga upp kort för att slippa kommentarer.
Kan säkert ligga nåt i det.
Sen kan det ju oxå vara att en del som är mulliga / tjocka drar sig för att visa upp sig då de är rädda för kommentarer. Vissa här inne vågar ju inte lägga upp kort för att slippa kommentarer.
Håller dock med om att det inte är en rättighet att rida. Det kan vi göra om vi gör det på ett sätt som inte hästen tar skada av. Och väger man för mycket kan man arbeta hästen från marken tills man nått en vikt som inte påverkar hästens hälsa.
Det gjorde jag när jag blev för tung för min D-ponny. Sen kunde jag börja rida igen.