Hästägare anmäld för djurplågeri

Sv: Hästägare anmäld för djurplågeri

Tyvärr inte, men nyfiken blev jag vad det kan vara för metod.

Gud, ser ut som Yoda i Star Wars skrivit har:crazy:

http://www.atl.nu/Article.jsp?article=36826

Onsdag 20 september 2006

Häst med svår mugg fick avlivas
En hästägare i Åtvidabergs kommun har åtalsanmälts för misstänkt djurplågeri.

Vid en oanmäld inspektion efter ett anonymt tips upptäcktes en häst med svår mugg. Hästens bakben var angripna av fluglarver i stor skala och den bedömdes vara i så dåligt skick att den omedelbart avlivades, skriver Östgöta Correspondenten.

Politikerna i bygg- och miljönämnden i kommunen beslutade i måndags att anmäla det inträffade till åklagare. Hästägaren misstänks för brott mot djurskyddslagen och djurplågeri. Detta för att inte i tid ha sett till att hästen fick adekvat vård.

Hästägaren själv säger att hästen undersöktes av veterinär under hösten 2005.
ATL

(tyckte att jag kände igen det... Jag läser ATL...)

http://www.atl.nu/Article.jsp?article=36826

Onsdag 20 september 2006

Häst med svår mugg fick avlivas
En hästägare i Åtvidabergs kommun har åtalsanmälts för misstänkt djurplågeri.

Vid en oanmäld inspektion efter ett anonymt tips upptäcktes en häst med svår mugg. Hästens bakben var angripna av fluglarver i stor skala och den bedömdes vara i så dåligt skick att den omedelbart avlivades, skriver Östgöta Correspondenten.

Politikerna i bygg- och miljönämnden i kommunen beslutade i måndags att anmäla det inträffade till åklagare. Hästägaren misstänks för brott mot djurskyddslagen och djurplågeri. Detta för att inte i tid ha sett till att hästen fick adekvat vård.

Hästägaren själv säger att hästen undersöktes av veterinär under hösten 2005.
ATL

(tyckte att jag kände igen det... Jag läser ATL...)

Jaha,, va bra att du kände till detta. Vet du oxå vilken metod som inte är vetenskapligt beprövad som användes???

nej, jag hade bara läst det i atl, och letade fram det eftersom ni undrade mer om det. det är det enda jag vet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir säkert långt och virrigt, vet inte vad jag vill, skriva av mig kanske bara... Köpte en ettåring för några år sedan, den växte och...
2
Svar
27
· Visningar
4 127
Senast: Liten
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En djurägare i Jönköpings kommun har enligt polisen under en längre tid struntat i att sköta sina hästar. En anmälan om djurplågeri har...
Svar
0
· Visningar
541
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
39 760
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag har rätt eller fel, behöver höra andras åsikter.... Jag är fodervärd åt en häst som står uppstallad i ägarens...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 533
Senast: Kaupajaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar