S
Suuz
Min häst är inlagd för sårvård, var och hälsade på idag (med ett fång morötter!) och blev förvånad över hur mager hon blivit på 3 dygn. Magen uppdragen och flankerna insjunkna, jag frågade djursjukvårdarna om detta och de sa att det nästan alltid blir så att hästarna förlorar hull... Pållan ville inte ha hö, bara morötter och äpplen! Sitter och väntar på veterinärens telefonsamtal innan dess har jag frågor:
- Hur länge kan en häst klara sig utan mat? Vatten dricker hon i mängder.
- Använder man alltid munkorg när man behandlar hästen utan ägaren? (såg en häst med detta nämligen)
Eftersom såret sitter på ett jobbigt ställe att bandagera tänkte jag ha henne där så länge som möjligt dock börjar jag tänka om nu när jag såg min magra hästkrake! MEN är det i mitt bästa intresse eller hästens? Får de men för livet då de tillbringat säg 1 vecka på sjukhus?
Usch, ibland ångrar jag att jag köpte häst... dammråttor är mycket enklare att hålla koll på!!
Tacksam för svar![Bow :bow: :bow:](/bilder/smilies/bow.gif)
- Hur länge kan en häst klara sig utan mat? Vatten dricker hon i mängder.
- Använder man alltid munkorg när man behandlar hästen utan ägaren? (såg en häst med detta nämligen)
Eftersom såret sitter på ett jobbigt ställe att bandagera tänkte jag ha henne där så länge som möjligt dock börjar jag tänka om nu när jag såg min magra hästkrake! MEN är det i mitt bästa intresse eller hästens? Får de men för livet då de tillbringat säg 1 vecka på sjukhus?
Usch, ibland ångrar jag att jag köpte häst... dammråttor är mycket enklare att hålla koll på!!
Tacksam för svar
![Bow :bow: :bow:](/bilder/smilies/bow.gif)