Häst Trick

Ozen

Trådstartare
Min häst är väldigt lättlärd. Jag behöver lära henne nåra nya trick. Skriv vad din häst kan och berätta hur du lärde hästen :) Gärna en bild på själva tricket också.

Min häst kan bara: lyfta höger/vänster ben, ner -->hon tar ner huvudet till marken, upp --> tar huvudet så högt upp som möjligt, titta år sidorna, göra en enkel bugning, pussa, dressyr--> hon står i form.

Kram Josse

Sv: Häst Trick

Mina hästar kan:

Apportera
skogstroll

http://i20.photobucket.com/albums/b236/skogstroll/luneapport2-1.jpg

Följa handen
skogstroll

skogstroll

Sparka fotboll
skogstroll

Nicka
skogstroll

"Nej"
skogstroll

"Le"
skogstroll

Vifta med handduk

Korsa benen
skogstroll

Vifta med frambenen
skogstroll

"Dricka"
skogstroll

Kliva upp på lastpall
lastpall2.jpg

Vissa av tricken är inte helt färdiga ännu, så ha överseende.

Vill du veta hur något enskilt trick tränas, PM:a mig.
Jag klickertränar mina hästar.

Finns ju massa sånahär trådar tror jag! Har itne ritkigt tid att lägga upp bilder nu, men det finns bilder i mitt galleri om folk vill gå in dit och se om de kan hitta något nytt att lära sin häst.
Men risk för att glömma något kan min häst, spansk skritt, spansk trav, bugning, komplement, stegring och samt någon mindre snygg variant av courbette

Min häst är väldigt lättlärd. Jag behöver lära henne nåra nya trick. Skriv vad din häst kan och berätta hur du lärde hästen :) Gärna en bild på själva tricket också.

Min häst kan bara: lyfta höger/vänster ben, ner -->hon tar ner huvudet till marken, upp --> tar huvudet så högt upp som möjligt, titta år sidorna, göra en enkel bugning, pussa, dressyr--> hon står i form.

Kram Josse

Verkligen duktigthäst ==)

Lärde min häst att stegra på kommando, att stanna å ja går därifrån. vacker tass på V/H fram. Spansk skritt *STOLT* att hon tar jättehöga knälyft å sträcker på benet. Leka tafatt =) hehe har tyvärr ingen bild..

Finns det någon bra bok om detta med övningar och hur man börjar?

www.trick-training.nu

Jag och min häst kan yoga och buga och har börjat med bergsgeten (tror jag det kallas) och löslongering. Vi tränar också lite att kliva upp på lastpall m m. Jättekul!!!

Det finns en massa böcker, bl.a. A Kurlands böcker om klickerträning, sen har jag en som heter Trickonometry (kommer inte ihåg författaren) och en av Jackie Johnson som heter step-by-step tricktraining.
Sen finns det en massa på nätet om man söker.

Verkligen duktigthäst ==)

Lärde min häst att stegra på kommando, att stanna å ja går därifrån. vacker tass på V/H fram. Spansk skritt *STOLT* att hon tar jättehöga knälyft å sträcker på benet. Leka tafatt =) hehe har tyvärr ingen bild..

Hur lärde du din häst stegra ? :D

har ni köpt medelmskap i detta trick-traning.nu? kostade de inte runt 500 kr för första steget? tycker ni att det har varit värt det?

Jag köpte videon. Den är värd pengarna! Jag tittar på den lite då och då för att få inspiration och hjälp när jag kör fast.

Videon köpte jag med, tyckte inte den var något speciellt.. Tycker mest den visar hur tricken ska se ut (och hur tiggit hästen blir), inte hur man ska göra. Speciellt inte vad man ska göra när hästen inte bryr sig ett skit om du petar på hans ben :crazy: Det är just det som gör att jag är tveksam till de där korten, vad får man egentligen veta?

*kl*
Är det någon här som lärt sin häst att lägga sig ner ? Får Bebb att gå ner i kompliment stanna där och vrida huvudet på sidan men sen kommer vi inte längre ner. om jag kommer fram till henne när hon redan ligger så kan hon lägga sig på sidan under kommando

Finns ju massa sånahär trådar tror jag! Har itne ritkigt tid att lägga upp bilder nu, men det finns bilder i mitt galleri om folk vill gå in dit och se om de kan hitta något nytt att lära sin häst.
Men risk för att glömma något kan min häst, spansk skritt, spansk trav, bugning, komplement, stegring och samt någon mindre snygg variant av courbette

Hur lärde du honom/henne Spansk skritt och bugning???
Enormt tacksam för svar :bump:
Jag vet absolut inte hur jag ska lära min häst, hade en B-Ponny förut som jag hade lärt att stegra. :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 055
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 685
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 770
Senast: co-SMAD4
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 013
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar