Häst sur mot andra hästar ibland.

Melrose

Trådstartare
Har en valack som ibland är sur mot andra hästar, inte när man rider men om man står stilla eller om en häst kommer upp nära rumpan. Då försöker han backa och sparkar. Det konstiga är att han är supersnäll mot hästar han gått med i hagen, och låg i rang. Har släppt ihop honom med många olika hästar, alltid lika snäll.
Har blivit arg på honom vid de tillfällen han blivit sur (kanske 5 ggr det här året) och hunnit driva fram honom, men funderar på om detta går att träna bort eller om det bara är så han är? ;)

Sv: Häst sur mot andra hästar ibland.

Jag hade inte brytt mig såvärst - se till att folk inte rider in i rumpan på den. Sätt på en röd rosett om du rider i paddock med andra. Backar den vill sparka hade jag fräst till och drivit på, men det är rätt normalt att inte vilja ha någon som "nafsar en i hasorna".

Så länge den inte tvärnitar och slår helt plötsligt är det inget stort problem. :)

Sv: Häst sur mot andra hästar ibland.

Ok, tack :) nej jag ser tydligt om han blir sur så hittills har det inte varit något stort problem, han lyder mig när jag blir arg ochdriver på honom framåt ;)

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 658
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 162
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 566
Senast: Stereo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 114
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar