TheHunted
Trådstartare
hej!
har en väldigt het häst. ett sto. hon har väldigt stark egen villja.
Har lite problem vi uteridning.
Ibörjar går det alltid jätte bra, hon är lugn, nästan lite lat:smirk:
men sen så blir hon mega het! Hon lyssnar väldigt bra och så.
Hon börjar trava och när jag försöker få stopp på henne så kortar hon upp sig så pass mycket att hon nästan står på stället (menar alvvar) om jag rider ut tillsammans med en annan häst och den skrittar och är jätte lugn så travar hon. och när jag vill få henne att sakta av så går hon så långsamt i trav att hon kommer på efter kälken.
om jag tar tag riktigt ordentligt stannar hon eller backar, slänger med huvudet och även ibland så stegrar hon sig,
men aldrig skritt.
Blir absolut inte rädd när hon håller på. fortsätter bara att göra likadant, ibland kan hon stegra sig så jag får slå till henne mellan öronen, inte så jätte vanligt, men det händer
jag tar och lättar tar och lättar men inget hjälper.
I dressyren är hon jätte lydig. Vid hoppning gör hon aldrig så heller.
vet inte hur jag ska göra, har ni några tips??
Mycket tacksam!
//TheHuntedOne
har en väldigt het häst. ett sto. hon har väldigt stark egen villja.
Har lite problem vi uteridning.
Ibörjar går det alltid jätte bra, hon är lugn, nästan lite lat:smirk:
men sen så blir hon mega het! Hon lyssnar väldigt bra och så.
Hon börjar trava och när jag försöker få stopp på henne så kortar hon upp sig så pass mycket att hon nästan står på stället (menar alvvar) om jag rider ut tillsammans med en annan häst och den skrittar och är jätte lugn så travar hon. och när jag vill få henne att sakta av så går hon så långsamt i trav att hon kommer på efter kälken.
om jag tar tag riktigt ordentligt stannar hon eller backar, slänger med huvudet och även ibland så stegrar hon sig,
men aldrig skritt.
Blir absolut inte rädd när hon håller på. fortsätter bara att göra likadant, ibland kan hon stegra sig så jag får slå till henne mellan öronen, inte så jätte vanligt, men det händer
jag tar och lättar tar och lättar men inget hjälper.
I dressyren är hon jätte lydig. Vid hoppning gör hon aldrig så heller.
vet inte hur jag ska göra, har ni några tips??
Mycket tacksam!
//TheHuntedOne