Häst som sitter i transporten

N

Ninjaninis

Vi körde lite lastträning idag... och då satte sig kompisens häst helt ner i transporten när vi körde en liten sväng. Kompisen sa att så gör hon jämt...Hon verkade dock lungn hela tiden. Jag gissar på att det kanske känns bättre för henne med att hålla balansen? Men är detta vanligt? farligt?
När vi sen satte upp mellanväggen verkade hon dock tycka det kändes bättre för då stog hon upp...

Såg jätteknas ut :)...hon fick in bakbenen under sig, men frambenen lixom låg rätt fram... såg inte jättebekvämt ut... men vad vet jag? Hästar är bra konstiga ibland!

Hon kanske bara va trött i benen... :)
men du har nog rätt, har nog med balansen och göra...

I tonåren hade kompisen en ponny som alltid gjorde så, satte sig i transporten. Det var inte mycket att göra åt, vi körde utan mellanvägg (och alltid ensam).

Hon (ponnyn) tyckte tydligen att resan var behagligare på det sättet.

Att dom sätter sig ner/lägger sig är alltid ett riskmoment. Bättre att köra med mellanvägg då.
Jag är nästan säker på att det har med balansen att göra. När vi körde med snestående mellanvägg så var min ponny tvungen att ta ett steg ut när vi svängde för att hålla balansen. När vi har mellanväggen behövs dock inte detta, hon kan ta spjärn mot den.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 290
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 114
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 686
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 599
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama