Häst som redan sätter päls!

HannahxCampari

Trådstartare
Har en liten fråga om päls sättningen på min häst, redan nu börjar få tjock päls. Han har gått ute på nätterna hela sommaren och han är rund, pigg och fin annars. Är det normalt? det här är blir andra hösten jag har honom och han var inte såhär förra året (fast då var han inne på nätterna).

Han var sjuk i vintras och efter sjukdomen tappade han nästen all päls och var väldigt tunnhårig. Förra Ägarna klippte alltid honom och han är ju 75 % ponny men alla andra hästar verkar inte ha fått så tjock päls han:(

Är det nån som ha nån ide varför han sätter pälsen så tidigt så får ni gärna skriva!:)

Sv: Häst som redan sätter päls!

Min har också fällt sin fina sommarpäls och fått sin höstskrud, samma sak förra sommaren. :crazy:

Hästarna här börjar sätta sin vinterpäls nu, ingen av dem har fått den helt men det är helt klart på gång.

Det har väl med ljuset att göra. När det blir mörkare sätter det igång. Min islänning brukar sätta vinterpäls i mitten av augusti, så det är snart dax... brukar klippa henne i början av oktober första gången.

Min arab har börjat sätta päls nu, shettisarna har fortfarande sommarpälsen

Shettisen hade kvar pälsen länge i år, men nu har han äntligen sommarpäls. Hoppas han inte redan börjar sätta vinterpälsen.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 154
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 402
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 806
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 548
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka