H
hallontuss
Har fått ett problem jag inte vet hur jag ska hantera. Vi har en tävlingsponny som åkt transport massor av gånger och det har aldrig varit några problem. Hon är lite trampig och vill gärna åka brett men inget annat. Men när vi åkte hem från en träning nyligen kändes det att hon var väldigt orolig så vi stannade och tittade till henne. Då såg vi att hon lutade sig mot mellanväggen och försökte lägga sig. Vi tog oss iaf hem sista kilometern och hon stod upp när vi kom fram.
2 dagar senare lastade vi henne (inga problem att få henne att gå in) och kompisen, dottern fick stå i och jag körde 2 meter. Hon försökte lägga sig direkt! Då lastade vi ur den andra hästen, ställde mellanväggen helt åt sidan och jag körde 2 meter igen med dottern i släpet för att kolla henne. Hon betedde sig likadant ändå, så vi gav upp och lastade ur henne.
Varför gör hon så hör, och vad kan vi göra åt det?
2 dagar senare lastade vi henne (inga problem att få henne att gå in) och kompisen, dottern fick stå i och jag körde 2 meter. Hon försökte lägga sig direkt! Då lastade vi ur den andra hästen, ställde mellanväggen helt åt sidan och jag körde 2 meter igen med dottern i släpet för att kolla henne. Hon betedde sig likadant ändå, så vi gav upp och lastade ur henne.
Varför gör hon så hör, och vad kan vi göra åt det?