Häst som inte lyssnar?

Islaend

Trådstartare
Hej
Jag har ett problem med en häst som jag har börjat träna. När jag longerar honom så lyssnar han perfekt på mig i höger varv, han stannar direkt när jag säger till honom och han går framåt och byter gångart direkt på kommando.
Men i vänster varv så lyssnar han inte alls, det är som att han helt plötsligt har blivit stendöv och han märker inte mitt kroppsspråk. Vad kan detta bero på?
Han är mycket stelare i vänster varv har jag märkt.
Han har även börjat skygga för saker så jag börjar fundera på om han kanske har fått sämre syn på vänster öga.. men det kanske är långsökt.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 474
Senast: lirco11
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 920
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 340
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka