bondmoran
Trådstartare
vad ska jag göra? jag står handfallen med mitt högdräktiga sto, hon är beräknad till 26/4. I torsdags fick jag ett telefonsamtal kl. 08.15 hon är liggande och det ångar om henne. får ut distriktsvet. ger kramplösande och tar blodprov. fick svar på fredagen, har en infektion i kroppen och ska ha penicellin över helgen äter inget. på fredagen kommer en hästvet ut och kollar henne och foster allt okej med foster, skönt. kolik var det hon hade. äter nu normalt men i morse ringde telefon 7.30 och märren låg igen ,ringde ut samma dis,vet igen och vi fick upp henne igen och hon gick direkt till krubban för att äta.
hon fick nu kramplösande och vitaminer och sockerlösning och rådet att gå med henne minst 2 gånger per dag.
hon är ju alltså 22 år, jag vet inte hur jag ska orka att åka till stallet varje morgon för att hjälpa stot att resa på sig samtidigt då jag har barn som ska med taxi och buss till skolan och att jag ska jobba, vet inte hur länge han tillåter att jag kommer för sent. obs jobbar med djur hos gammal bonde.vad kan jag göra för att hon ska orka upp på morgonen? någon som har ett bra förslag? Detta fölet är det 9onde för märren,men hennes första i min ägo,jag har varit med vid de andra men då som skötare.
hon fick nu kramplösande och vitaminer och sockerlösning och rådet att gå med henne minst 2 gånger per dag.
hon är ju alltså 22 år, jag vet inte hur jag ska orka att åka till stallet varje morgon för att hjälpa stot att resa på sig samtidigt då jag har barn som ska med taxi och buss till skolan och att jag ska jobba, vet inte hur länge han tillåter att jag kommer för sent. obs jobbar med djur hos gammal bonde.vad kan jag göra för att hon ska orka upp på morgonen? någon som har ett bra förslag? Detta fölet är det 9onde för märren,men hennes första i min ägo,jag har varit med vid de andra men då som skötare.