Häst som heter Magnus?

Petronilla

Trådstartare
Idag när jag och dottern skulle åka på
träff hos tränaren av rixhästen så
sa hon 4,5 år att hon ville hälsa på en
häst som heter Magnus. Jag har aldrig
hört det namnet på en häst. Har ni?

Sv: Häst som heter Magnus?

Klart det finns hästar som heter Magnus. Jag känner en.
Har även träffat en Ulf, Jenny, Lotta, Linus...

Typiska gubbnamn (och tantnamn?) är faktiskt ganska vanliga
på hästar. Jag tycker att det är lite gulligt! :)

Jag har själv ägt en Lasse, så för mig låter inte Magnus alls konstigt :). Där vi köpte honom hette alla hästar människonamn. Dock inte skäckarna, för de fick indiannamn.

Jag har inte träffat någon häst som heter Magnus, däremot har jag träffat Ragnar, Lasse och Sture :D

Vi har en Hasse i stallet... i förra fanns Ronja och Bella, i stallet före det fanns Britt-Lis och Hanna! Är väl ganska vanligt med människonamn på hästar, som sagt? :)
På skolan hade vi en Viktor också!

Har ingen Magnus men en Greger och har haft en Greta. Båda egna uppfödningar och syskon.

Har inte sett någon häst som heter Magnus men i vårat stall finns det Viktor, Mozart ''Bella'', Ruth, Anton, Caroline och Elsa. :)

Håvade spännande. Då kanske det finns flera:) tack för alla fina svar. Själv har jag ridit på Göte.

Låter som en Ardenner i min öron!

Granngården har tydligen haft en sån för länge sen, lär vara hans sko som sitter på stallväggen, eller åtminstone var det tänkt att den skulle sitta där.

Jag red en häst på Gotland för ca 30 år sedan som hette Magnus. En gul 4-åring från Gervide gård i Sjonhem :-)

Å Magnus har jag missat på gervide. Men så började jag rida där för 27 år sedan. De hade en Lasse ;)

Fredrik Persson har/hade en häst i sitt fyrspann som han kallade Magnus. Den hade något avancerat namn, så "jag kallar honom Magnus". :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 539
Senast: mars
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 508
Senast: Johannna1
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 914
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar