Häst som heter Magnus?

Sv: Häst som heter Magnus?

Just Magnus har jag inte stött på.
Syrran har en som heter Rune..

Jenny, Linda. Lukas, Linus och liknande har jag stött på. Minförsta ponny hette Linus.

Det har tidigare funnits en godkänd shetlandshingst som hette Wärnanäs Magnus.
(som var halvbror med mamman till mitt första shettissto...)

Delade stall med en Magnus, fuxponny närmare 20 år, jättevanligt med gubb å tantnamn, älskar det :D vi har en farbror på 22 år som heter Johan

Jag hade en gång en medryttarhäst som kallades för Robin, efter Robin Z så det är väl i sig inte så ovanligt att de krakarna heter något som får Robin som tilltalsnamn, det som kändes lite knepigt var att mitt ex heter samma sak, så dels var det förvirrande för min del att säga "Nu ska jag iväg och rida på Robin!" dels så blev andra lite förvirrade :D La upp en bild på ett blåmärke jag fått när hästen sprang "över" mig i hagen, fick frågan av en kompis vad som hänt och jag svarade väl något med att det var Robins fel. Får då reaktionen "VA ÄR DU IHOP MED ROBIN IGEN?!" :p

Magnus var nytt människohästnamn för mig. :p

Jag har stött på Birgitta (min egen), Rune, Helge (heter egentligen Helgonet), Alice, Eva, Karin, Konrad, Nora, Lisa, Amalia, Nisse, Lasse, Paola, Cenneth...
Det finns säkert fler som jag inte kommer ihåg nu.

Inte träffat på just en Magnus, men min häst fick ett gubbnamn när han föddes och heter Arthur ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 539
Senast: mars
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 508
Senast: Johannna1
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 914
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar