Häst som går ur hagen...

Sv: Häst som går ur hagen...

Vad aggregatet visar behöver ju inte vara den styrka som sen finns ute på staketet. Det bästa är att mäta direkt på plats. 6.000V i staketet ger en skaplig *kyss*. Det håller t.o.m. våra redigt lurviga islandshunghästar inne.
 
Sv: Häst som går ur hagen...

Givetvis mäter jag på staketet. Annars kan det ju kvitta.
 
Sv: Häst som går ur hagen...

Precis :) . Svarade inte dig utan Mynta2 som skrev om styrkan på aggregatet. Man kan ha hur starkt aggregat som helst och bra jordning, men det är inte säkert det blir tillräcklig kräm på staketet för det.

Att som din häst inte reagera på hela 6.000V ute i stängslet - det var mig en hårdhudad rackare ;). Då får man ta till list, precis som du gjorde.

Ägde en miniskettishingst för många år sedan. Han gick med våra islandsvalacker och jag hade ingen lust att behöva sätta 2 extra trådar långt nere i gräshöjd på flera stora hagar, så han fick gå med antenner en tid i förebyggande syfte. Jättesöt var han i dem :love: , såg ut som en liten ailien. Han provade aldrig mer att krypa under staketen efter några veckor med antennerna.
 

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 656
Senast: jemeni
·
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 243
Senast: EZMK
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 072
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp