häst som drar åt höger

Mirre

Trådstartare
körde ett russ idag, han drog åt höger hela tiden och var assvår att svänga åt vänster. Han böjde bara i halsen och hängde på hö töm trots att jag släppte efter på den. Drog åt höger hela tiden även på rakt spår. Vad kan det bero på?

Sv: häst som drar åt höger

Kolla gärna tänderna, låter som om det skulle vara en vargtand eller något. Vi har en russtravare som gått travet, då går de ju alltid i samma varv, och han är lite sådan... De blir väl sneda de med...

Och om tänderna är okej så kolla musklerna, Min valack började dra åt höger ffa i galopp, vi hamnade i dikena. Inte såå konstigt visade det sig då han var låst och kort i musklerna i hela högersidan. Och hade översträckt bogmuskulaturen.

Säger som Alexandra W, kolla musklerna!!! Jag har en vbl travare som sprang som en banan med huvudet mycket vridet åt höger. Man behövde egentligen bara en töm när man fått honom i färdriktning.

Han kollades i munnen och fick besök av ET utan några fantastiska resultat men efter en helkroppsmassage av massör under utbildning blev hästen nästan spikrak. :idea: :banana:
Detta på bara EN behandling!

/// ghost

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
642
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 767
Senast: Sirap
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 906
Senast: Twihard
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 973
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!
  • Hullbedömning - hur tjock/smal "ska" hunden vara?

Hästrelaterat

Tillbaka