Häst som börjat bitas.

E

EmiliaAnder

Jag började rida ett fullblodssto i somras, hon har alltid varit snäll vid ryktning, sadling osv. men nu på senare tid har hon börjat bitas när man bland annat tar på henne täcke, borstar, men hon kan även göra det utan förvarning när som helst.

Vad ska jag göra? Jag vill inte bli arg på henne med tanke på att hon kanske har ont eller känner sig hotad. Men samtidigt kan jag ju inte låta det vara, hon börjar bli riktigt jävlig och förra veckan kom hon åt mig och bet av en bit av min hud på armen. Någon som har några tips? Väldigt tacksam för svar!
 
Sv: Häst som börjat bitas.

Har du pratat med ägaren? Låter ju som att något är fel, precis som du säger. Ha grimma på hästen och ta bort huvudet när hon försöker bitas. Bind upp henne kort när du gör iordning henne. Förstår att du inte vill bli arg och tillrättavisa om hon kanske har ont, men du måste tänka på din egen säkerhet också.
 
Sv: Häst som börjat bitas.

Har inte pratat med ägaren än men ska ta och göra det. Tack för hjälpen!
 

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 539
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 159
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 887
Senast: Mabuse
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp