C
cia96
Vad göra här?? Köpte ett fullblod som är mkt speciell i sitt sätt. När jag köpte henne fick jag reda på att jag inte skulle mocka i boxen med henne där då hon kunde gå till attack då. Jag tänkte att det spelade mindre roll då jag aldrig mockar med hästarna i boxarna i vilket fall som helst. Till saken. Hon är extremt känslig för fladdrande eller plötsliga rörelser, höga stämmor etc. Då lägger hon öronen baKåt och backar undan. Skulle man då gå in till henne så vänder hon om på en röd sekund och larmar med baken. Spelar ingen roll om det är i hagen eller i boxen. Hon blir uppenbart skärrad av rörelser etc men att gå till attack?? Höjer man rösten mot henne vid de tillfälllena så backar hon mot dig. Smäller du till när hon "attackerar" så bokstavligen springer hon baklänges med baken mot dig tills du är ur vägen. Sedan blir hon väldigt stressad och väver otroligt tills hon har lugnat sig. Visst, det är brist på respekt men hon verkar bli så förbannat rädd så att hon hellre går till attack först än att.. ja, jag vet inte. Om hon inte blir skrämd eller liknande så sparkar hon absolut inte och hon beter sig i övrigt normalt, blir dock lätt stressad om det inte ätr lugnt omkring henne. Det går för övrigt inte heller att ex mocka ut hagen om hon är i den hon får frispel och hotar då att sparka. Är jag i hagen själv utan något" tillhygge" är hon som ett litet lamm...
Vad skulle ni göra??
Vad skulle ni göra??