Häst sjönk ner i hål på asfalterad väg

Sv: Häst sjönk ner i hål på asfalterad väg

Helt sjukt att vägvärket inte verkar ha brytt sig att kolla på hålet :eek:

12 maj 2008 var jag och min häst Nordsv/ardenner ute i skogen och red. På en helt normal fin grusväg där det är lite trafik, trampade helt plötsligt min häst ner i en underminerad håla. Det syntes ingenting på vägen förutom att jag obs att det var en lite mörkare fläck precis där mitt på vägen (stått regnvatten där oxå).

Vägen gav vika under hennes framben. Och eftersom vi travade gick vi omkull. Tyvärr fick jag henne över mig. Jag bröt bäcken på flera ställen och fick flera skador som jag ska operera inom kort. Har även skador som jag kommer att få dras med resten av livet.

Men jag tackar min lyckliga stjärna att hon inte hamnade längre upp på min kropp då hon med all sannolikhet hade knäckt ryggen på mig, med , hade då blivit en helt annan utgång än vad jag har nu.

Kämpar fortfarande med skräcken att rida ut eller att ens se andra trava/galoppera på skogsvägar. Önskar att bilden på min näthinna ville försvinna och att jag kunde glädjas åt skogsridningen igen :(

Vad är oddsen att det händer mig igen ??

Men jag förstår nu att vägar är inte att lite på...
INTE HELLER ASFALTERADE DÅ!!!!

Ta det lungt ute i skogen och på vägarna!!

För många år sedan var jag och mitt vbl sto ute och galopperade på en väg med en bekant och hennes häst. Jag fick en känsla av att sakta av innan en kurva och det var tur det för precis på andra sidan kurvan hade kärlen gått och det hade blivit ett "litet" hål som var 2 1/2 m brett och nästan en meter långt och ca 1 m djupt. Hade vi inte saktat av precis innan vill jag nog inte veta hur det skulle ha gått.

Obehagligt med sådana hål!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den härliga ridturen hade kunnat sluta i en katastrof när 17-åriga Lou Bizzozeros häst plötsligt sjönk ner i ett bottenlöst kärr mitt i...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 097
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 364
Senast: Yeah but
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud