häst pratare

D

dipperrinos

hej
jag undrar om någon har ett nr till någon seriös pratare då jag har problem men min häst som jag haft sedan födseln. jag har blivit knäpp rent ut sagt sedan jag fick mina barn och den sista för 7 månader sedan skulle behöva hjälp att ta reda på vad det är med min gulliga gosse.
så vet ni någon som ej tar hut pris utan kanke gör det förskoj ejer har den rätta gåvan

Sv: häst pratare

Jag förstår dig inte riktigt, är det du som är knäpp eller hästen? :confused:

Har hittils aldrig hört talas om en enda seriös hästpratare, kontakta en duktig veterinär och gör en ordentlig undersökning istället!

Ursäkta om jag kanske lät otrevlig, men det finns en del bra NH tränare iaf.

Den enda jag vet som anlitat en, vad det verkade, vara en seriös hästpratare, kände att hon snarare bara fick bekräftelse på sådant hon redan visste. Hon har aldrig anlitat en hästpratare igen och gjorde det mest på "kan ju lika gärna se vad dom säger för sakens skull"

Jag tror snanare på att anlita någon lyhörd hästkunnig person, en som kan se saken utifrån. Kanske en riktigt bra tränare? Någon anna du känner?

Emelie Cajsdotter som var med i hästfocus är den enda som jag känner. Hon e underbar.

Enligt mig faller frågan i sin paradox. Det finns seriöst hästfolk och så finns det "hästpratare". En kombination mellan de båda är liksom en omöjlig förening.

jo det är ju sant men man har ju hört att en del kan prata med djur med bilder nä jag är det som håller på att bli knäpp ett tale sätt.
jo en bra tränare våre bra. så ni tror ej det finns folk som kan tala med djur då??
har en fråga vad gör en häst pratare??
hur hittar man dom så man kan få tag på en ???

Enligt mig faller frågan i sin paradox. Det finns seriöst hästfolk och så finns det "hästpratare". En kombination mellan de båda är liksom en omöjlig förening.

Jag håller med dig men tänkte bara förklara vad jag själv menar med "vad som verkar vara en seriös hästpratare" för att räta ut eventuella frågetecken... En "seriös" hästpratare träffar hästen i ett stall som inte är hästens eget och tar inte emot några frågor som ägaren vill ha svar på, dessutom vill dom inte veta hästens namn, ålder, användningsområde eller liknande.

Jag tror då inte att det finns någon "hästpratare" men därimot finns det dom som har bra hand med hästar och kan förstå deras beteende.

jo det är ju sant men man har ju hört att en del kan prata med djur med bilder nä jag är det som håller på att bli knäpp ett tale sätt.
jo en bra tränare våre bra. så ni tror ej det finns folk som kan tala med djur då??
har en fråga vad gör en häst pratare??
hur hittar man dom så man kan få tag på en ???

Vad är problemet då? Du eller hästen:confused: Har du blivit rädd sen du fick barn så är det väl ganska vanligt att man blir lite mer "försiktig" efter det. Kanske är det du som behöver "pratare"?

jo det är jag och hästen har blivit mer fjantig vet att det kan beror på mig. har ni tips om vad jag kan göra. öppen för förslag

Precis min tanke. I början när jag sysslade med hästar kände jag rädsla får de här stora djuren. Nu säger jag inte att du gör det utan det var jag. De uppförde sig alltid konstigt när jag kom och jag fattade inte varför i början. Numera känner jag bara lugn och trygghet med hästarna i stallet och de är fantastiskt lugna, trygga och trevliga med mig. Hästar är så oerhört perceptiva och tar emot alla människans som sysslar med dem känslor.

Dessutom är det så att jag har pratat med så oerhört många som blivit rädda sedan de fått barn. Alls inget ovanligt. Man har ju helt plötsligt någon som är i oerhört behov av en. Svårt att säga vad man ska göra. Tiden hjälpte mig!

Jag tror på djurkommunikatörer. Funderar på att anlita en men får se när det blir tillfälle.

Men varför skulle det inte gå att kommunicera med djur via "bildöverföring"? Bara för att det inte syns betyder inte det att det inte finns. Energi finns ju och det ser vi inte, likväl finns det där ;)

jo det är jag och hästen har blivit mer fjantig vet att det kan beror på mig. har ni tips om vad jag kan göra. öppen för förslag

andas när du hanterar hästen. Stressar du upp dig, stanna, andas, fukusera och börja om. Oavsett vad det handlar om.

Gör inget du inte känner att du klarar av och glöm inte ta små pauser där du lugnar ner dig själv.. Ni riskerar, har kanske redan, hamna i en negativ stresspiral som du måste bryta..

Till trådskaparen vill jag säga att om du blivit rädd för hästar så kan ingen "hästpratare" hjälpa dig (det kan dom inte göra annars heller, som kan bara snuva dig på pengar). Du måste ta kontakt med en duktig tränare, gärna NH. Du fokuserar på fel saker om du tror att det är hästen som har problem, det är naturligt att man blir mer försiktig när man blir äldre, speciellt om man får barn.

Det är lätt att skylla på hästen. Men som du säger, så kan det komma ifrån dig själv. Det bästa är att själv fixa sina obalanser, så kommer hästen att uppträda normalt. NH tränare är inte svaret på dina problem. Se inåt istället för utåt.

Kvinnor som föder barn får ofta försvagad energi i njurarna. Det är mycket i kroppen som jobbar på högvarv under en graviditet och även efter.

Återställer man inte balansen efter barnets födsel och ammning så kommer man att fortsätta att känna förändringarna.
Rädsla/bristande självkänsla kommer ifrån en negativ aspekt i njuren/blåsans enerimeridian. Våra känslor hänger ihop med övriga kroppen.

En person som är kunnig inom Kinesisk medicin kan balansera din kropp så att du känner dig stark och självsäker igen. Genom QiGOng eller yoga så kan du själv balansera din kropp och finna hälsa. Men har du kraftig obalans så är det svårt att göra allt själv.

Mitt råd är att söka nån som är kunnig.

Ta hand om din kropp. Du har bara en. ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 927
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 866
Senast: Hoarfrost
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka