Häst påkörd av buss - fick avlivas

Sv: Häst påkörd av buss - fick avlivas

kl

Kan berätta att dessa hästar blev utjagade av varg. Så staketets beskaffenhet hade mindre med saken att göra.

Bra med infon, men som regel är det inte jakt av rovdjur som får hästarna att dra....

Alla olyckor som skett denna vinter kan väl knappast skyllas på varg eller andra rovdjur? Skedde detta på natten? Är vargar dagaktiva?

Vargarna är nog dagaktiva också. Nej såklart inte alla olyckor beror på varg men vi kan bara konstatera att det lär bli vanligare.

Men finns det inte rovdjursstängsel? Som, antar jag, är jättedyra men i vargtäta områden kan det kanske vara befogat? Eller det kanske inte håller dem ute i alla fall? Vet man hur stor flock med vargar det var? För det måste väl ändå vara flera i ett sådant här fall? En ensam varg skulle nog mina fyra hästar ge på nöten. Hände det på natten?

Jag vet inte om det var på natten. Såvitt jag vet var det en ensam varg.

Jag tänker inte göra den här tråden till en vargdebatt. Men stängsel, javisst, om det funkar och man har råd. Det är liksom inte bara. Och det är definitivt ett ökande problem här. Jag känner en viss oro själv, med både hästar och får, även om vi bor relativt bra till (öppet).

Jag bara undrar för alla vill vi väl att sådana här olyckor ska minimeras? Och många gånger får man väldigt lite information om vad som hänt så det är väldigt bra att du delar med dig av informationen du har :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En häst blev på måndagen påkörd av en bil norr om Kristianstad. Hästen skadades så allvarligt att den fick avlivas på plats.
Svar
0
· Visningar
846
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter måndagens olycka, där en bilist körde rakt in i en flock med lösa hästar, har nu samtliga fem hästar dött av sina skador - två...
Svar
0
· Visningar
899
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under måndagskvällen blev en häst påkörd av en buss. Hästen fick avlivas på platsen.
Svar
0
· Visningar
414
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
636
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama