Återigen, jag tycker också att ramen är för snäv, skulle aldrig rida så själv. Hur får du det till att jag anser att garrocharyttaren rider väl? Jag anser kanke att den rids bättre än många dressyrelitshästar som förutom samma snäva ram också ofta har ett fasligt tryck i munnen, för dom HÅLLS ihop och i kontroll av tygeln. Det är skillnaden. Sen tycker jag kanske att garrocharyttaren har bättre koll på bärighet och att hästen uttryker bärighet bättre än många dressyrhästar som mestadels travas runt, en gångart som inte alls är särskilt bärig i sig själv ens.
Man kan inte dra alla över en kam, i sånt fall kan man ju säga att eftersom dom stora namnen inom tävlingsdressyr ägnar sig åt HF så ja då har nog dom flesta rätt dålig syn på hästträning inom tävlinsdressyr generellt. Det finns alltid rötägg och det är nog främst rötäggens hästar (och kanske även rötäggen själva) som kommer hit.
Men alltså jag blir verkligen helt handfallen i fråga om mina egna och allas försök till verkliga diskussioner med dig och all energi jag och flera lägger ner på att verkligen försöka fatta dig och förstå vad du egentligen försöker säga i syfte att få till en vettig verklig dialog ?
Hur jag kan tolka det att du tycker garrocha filmen är bra ? Du har
spenderat sista halva dygnet med att argumentera för den ?!
Du svarar ju nu i vanlig ordning inte riktigt på det jag bemött dig med öht utan börjar spåna in med en annan vinkel ?
Jag tyckte ärligt du hade ett shining moment när du skrev tidigare i en tråd att du ville kunna starta din häst i LC dressyr enligt bedömningskriterie osv men hade svårt att få till traven taktmässigt och undrade om du kunde få rida lätt osv . Du fick en massa hjälpsamma svar och reflektioner och tillmötesgåenden direkt och det kändes som det började närma sig en möjlighet till bättre och mer sansade diskussioner men nu är du ju tillbaka igen i samma anda att du liksom löper bersärk med noll förmåga att föra en diskussion samtidigt som du "diskuterar " dvs hävdar saker du inte har ngn alls större koll på ?
Det blir så tokigt att du antar saker som du bestämt dig för är hur dressyr funkar och hur förkastligt det är trots alla brister du har i kunskap /insatthet i grenen du motsätter dig så otroligt och lägger så otroligt mycket tid på härinne ?
Förklara - jag är superöppen för en vettig motivering konkret . Jag tror utöver det att det skulle bli lättare att du skrev utifrån bara dig själv och lät bli att hela tiden vara advokat för Brille . Brille får ju svara själv på egen hand och behöver ju inte din assistens , ffa som Brille undviker att svara de flesta öht ?