häst och tävlingsinstinkter

lovehorses

Trådstartare
Jag har ett kallblod på 8 år som är inriden men inte skolad.
Jag försöker att lära henne vad tävligsinstinkter är men hon har inte fattat det. Jag vill ju kunna sätta fart med henne ibland.
Detta händer när man är två hästar och börjar springa: Är man först med henne så tar hon lugn galopp kanske ökar lite, kommer den andra hästen om i full fart så stannar hon eller saktar av. Är man sist så bryr hon sig inte så mycket om att komma först.
Jag har försökt att jaga på henne med rösten och skänklarna men det har inte funkat alls.
Jag har fått henne i fyrsprång en gång av de hundra vi har försökt.
Har ni något mer tips på hur man får hästen att sätta lite fart???

Sv: häst och tävlingsinstinkter

alla hästar är ju olika dom som är lite smålata eller sega .. de e ju inte de lättaste att få fart på. men galoppfattning från halt lr sådanna övningar kan ju få henne att bli lite kvickare. :) lycka till

Sv: häst och tävlingsinstinkter

Vill hon inte så vill hon ju inte... Varför vill man tvinga fram något sådant?

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 703
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 207
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 055
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 833
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar