Häst misshandlad till döds

Sv: Häst misshandlad till döds

Om det nu är en människa som gjort detta så kan jag bara än en gång bli ledsen och upprörd. Förstår inte hur folk kan göra sådana saker.

Sedan tycker jag att det är skrämmande att den straffrättsliga sanktionen blir så mycket lindrigare om man plågar ett djur än en människa. Plågan torde vara densamma oavsett om det är en häst eller en människa ju.

Sedan tycker jag att det är skrämmande att den straffrättsliga sanktionen blir så mycket lindrigare om man plågar ett djur än en människa. Plågan torde vara densamma oavsett om det är en häst eller en människa ju.

Håller med.

Om det nu är en människa som gjort detta så kan jag bara än en gång bli ledsen och upprörd. Förstår inte hur folk kan göra sådana saker.

Men nu var det ju inte säkert att det var en människa.Det kanske var hingsten stoet gick med.

Och jag hör till dem som faktiskt inte tycker att det ska vara samma straff.

Undrar hur hingsten kan göra stickskador på stoet? Skor med brodd?
Stickskador ser ju helt annorlunda ut än bitskador eller sparkar menar jag.

Hur fan kan man göra så mot ett oskyldigt djur. Nått fel har man ju i huvudet om man gör så här....!!!!!

att det var stickskador var den preliminära undersökningen, efter en närmare undersökning kunde man inte utesluta att hingsten kunde ha gjort skadorna, vilket indirekt betyder att det kan vara vanliga sår och inga stickskador..

Som en av de som kommenterat så kan två hästar ryka ihop rejält och skada och till och med döda varandra, men att en hingst skulle attackera ett sto på det viset och krossa kraniet låter lite underligt.. hoppas att det kommer en uppdatering efter obduktionen..

Jag hade mitt sto på fribetäckning för några år sedan där hingsten gav henne en sådan stjärnsmäll i panna när hon inte "ville mer" att pannan krossades. Vi fick plocka benflisor i flera veckor när vi rengjorde såret. Det var de vidrigaste jag varit med om! :cry: Men året efter fick hon föl!!! :love: och just nu går hon som pensionär och lever livets glada dagar i hagen :)

Så joo det är riktig kraft i de sparkar de kan ge, hingsten var dessutom oskodd

Men människa eller häst, så lider jag med det stackars djuret som dog :cry:

Men nu var det ju inte säkert att det var en människa.Det kanske var hingsten stoet gick med.

Och jag hör till dem som faktiskt inte tycker att det ska vara samma straff.

Nej det var inte säkert och det var också därför jag skrev att OM det nu var en människa...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Två shetlandsponnyer har dött efter att ha blivit attackerade av varg norr om Norrtälje i Stockholms län under onsdagen, skriver...
Svar
0
· Visningar
205
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mannen hade kört av vägen och voltat efter att ha krockat med en häst. Även hästen är död.
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I Björklinge utanför Uppsala hittade en svampplockare en död hästkropp. Hur kroppen har hamnat där är ännu oklart och händelsen är...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 469
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under natten till måndagen dödades en minishetlandsponny av en varg. Även en annan ponny skadades i samband med händelsen. – Det är...
Svar
1
· Visningar
330
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama