Häst med strålbenshälta tappsko, hur göra?

D

diana_sven

Min häst har tappat sin ena framsko. Han har strålbenshälta är därför skodd med äggskor fram.
Nu verkar det som om inte hovslagaren kan komma förrän nästa vecka.....
Ni som har någon erfarenhet av liknade problem, vad hade ni gjort???Äggskorna är ju viktiga för att han inte skall ha ont samt att han skall kunna fungera.

Desperat!!!!

Sv: Häst med strålbenshälta tappsko, hur göra?

Min häst har också strålbenshälta och hade tidigare eggbarskor. Nu mera har han PG-beslag.
Jag hade ringt en annan hovslagare iförsta hand.
Om jag inte hade fått tag i någon hade hästen fått stå i sjukhage alt. inne och leda den på mjukt underlag (manege, paddock...) varje dag.

Jag menar vad kan du göra? Du kan inte göra mer än att försöka få ut en hovslagare så snabbt som möjligt....

Du kanske har något i din närhet med tappskokompetens?
Strålbenshälta borde för övrigt förbjudas enligt lag:mad:
Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
752
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 495
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 027
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar