Häst med öroninflammation?

C

Coffeaclub

Har en nordis som har blivit helt förändrad när jag kommer för nära hans öron t ex när jag kliar honom, vid tränsning. Han fläcker upp huvudet och backar undan. Han ser riktigt rädd ut i ögonen. Detta tycker jag har förvärrats sista dagarna och igår såg jag nåt torkat gegg över halva örat. Kan detta vara öroninflammation?
 
Sv: Häst med öroninflammation?

eftersom din häst verkar ha ganska ont tycker jag att du ska kontakta veterinär. Hästan kan ju ha fått in en pinne eller nått så han har ett infekterat så i örat åxå, eller som du säger. Men ring din veterinär å fråga.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 192
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 414
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 259
Senast: Happimess
·
Hästvård Jag köpte nyligen en tredje häst, en unghäst, vilket med facit i hand visade sig vara ett dåligt beslut. Jag upptäckte nämligen ganska...
Svar
13
· Visningar
4 731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp