cello
Trådstartare
Nu har det blivit dags för häst nummer två för mig! Letar och har varit och tittat på några, bland annat en som var sååå härlig och fin! Problemet är bara att hästens bakgrund är relativt okänd. Den är import och jag vet inte hur länge den varit i Sverige. Dessutom får jag en liten känsla av att säljaren inte berättar riktigt allt. Hen vill till exempel inte riktigt svara på hur länge hästen varit i hens ägo. Ville hellre ta ut vet för gårdsbesiktn än att jag bokar på klinik. Det kommer jag inte gå med, men frågan är om det är värt att lägga energi på. Och OM jag gör det, vad ska kollas? Blodprov, röntgen? Nåt mer? Helst vill jag inte låta röntga den häst jag ska köpa, eller rättare sagt, jag vill köpa en häst som inte verkar ha något behov av det.
Hur gör man för att inte bli lurad liksom? Min nuvarande häst tog jag över efter att ha varit skötare/foderhäst på den i flera år, så då visste jag precis vad jag fick. Det här med att kolla på annonshästar och köpa från någon helt okänd är något nytt och rätt skrämmande.
Hur gör man för att inte bli lurad liksom? Min nuvarande häst tog jag över efter att ha varit skötare/foderhäst på den i flera år, så då visste jag precis vad jag fick. Det här med att kolla på annonshästar och köpa från någon helt okänd är något nytt och rätt skrämmande.