Linda K
Trådstartare
Min 8 åriga halvblodsvalack har sedan en tid tillbaka haft lite problem med magen, det är ofta som det rinner som vätska från rumpan på honom och jag får tvätta honom och svansen varenda dag. Jag har haft honom i två och ett halvt år och han har aldrig varit dålig i magen. Det hela började i sommras på betet efter att det hade börjat regna rejält men antog då att gräset blev så pass protein rikare och att hans mage då reagerade men sen har det fortsatt, har haft honom uppstallad i över en månad och han äter hösilage, mustang original och betfor precis som innan han gick ut på betet. Han har inte ont i magen, han äter och dricker ordentligt och det låter precis som vanligt om tarmar och mage. Har kollat träckprov och inte heller det visade något. Har prövat att ge honom gastro cell och fodervinäger utan resultat.... Är det nån som har bra tips på vad man kan göra för att underlätta lite för honom? Kan tänka mig att det måste vara jobbigt för honom och att det antagligen svider och kliar. Tacksam för svar från andra som haft samma problem!