skorpannorpan
Trådstartare
min medryttarhäst har kroniskt bronkit och har tydligen haft några rejäla duster då han gått på slemlösande i månader. Nu kan han hosta två gånger sådär varannan vecka. Jag har aldrig varit i kontakt med denna sjukdom innan och hur mkt jag än har pluggat på så säger ingen vet. bok ngt om att hålla bröstkorgen varm. Dock tycker jag att det hjälper. det blir även värre om han får vila. en dag i veckan klarar han utan att det börjar snora eller hosta för mkt men inte mer. det är som om slemmet hålls lättare av motion, kan det stämma? Konstigt är också att han snorar mer om man är ute och rider än inne i ridhus, i mitt huvud borde det ju vara mer retsamt för luftrörren inne i ridhuset? handla även det om att jag kankse låter honom ösa mer i galoppen ute och slemmet hålls då mer lättflytande? Kan bli så ledsen på vissa böcker och infosidor som inte verkar ha något "såhär är det om det hålls i schack". kankse har jag tittat på fel sidor óch böcker. låter mina tankar som något som har sanning i sig eller är jag fel ute? enligt ägaren har den gamla vetrinären alltid bara suckat när han lyssnat på lungorna och nu när den nya vetrinären lyssnade så sa hon bara att det låter bra. innebär det att hon inget hör tros? J---la bronkit, min stackars gubbe!