Häst med hjärtproblem

lakrits

Trådstartare
Har du någon häst eller haft någon häst med hjärtproblem?
Berätta gärna om hur hästen användes, vad den hade för fel, lever den idag eller är den död, dog den av hjärtproblemet så tala gärna om hur (kanske jobbig fråga som kräver jobbigt svar men jag är lite nyfiken).

Vi har en häst i stallet med just hjärtproblem och skulle vilja ha lite info om andra hästar och hur dom har klarat, eller inte klarat av detta.
 
Sv: Häst med hjärtproblem

En av våra hästar har ett lågfrekvent blåsljud på hjärtat. Har ultraljudat för att se hur stort. Enl vet så är det väldigt vanligt på framförallt stora hästar som varit i hög kondition.
Våran "Nisse" har absolut inga problem med sitt blåsljud som upptäcktes av en slump när vi skulle sedera honom för att fixa tänderna.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 579
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 247
Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: Luff
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
562
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp