Häst med hjärtproblem

lakrits

Trådstartare
Har du någon häst eller haft någon häst med hjärtproblem?
Berätta gärna om hur hästen användes, vad den hade för fel, lever den idag eller är den död, dog den av hjärtproblemet så tala gärna om hur (kanske jobbig fråga som kräver jobbigt svar men jag är lite nyfiken).

Vi har en häst i stallet med just hjärtproblem och skulle vilja ha lite info om andra hästar och hur dom har klarat, eller inte klarat av detta.

Sv: Häst med hjärtproblem

En av våra hästar har ett lågfrekvent blåsljud på hjärtat. Har ultraljudat för att se hur stort. Enl vet så är det väldigt vanligt på framförallt stora hästar som varit i hög kondition.
Våran "Nisse" har absolut inga problem med sitt blåsljud som upptäcktes av en slump när vi skulle sedera honom för att fixa tänderna.

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 223
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 371
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 360
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 285
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka