Häst med förkylning/hosta

CA

Trådstartare
vad kan man ge honom för att hostan ska försvinna? Något bra fodermedel?
Har gett honom linfrö + vitlök utöver hans vanliga foder och nu hostar han inget istallet utan bara enstaka gånger i hagen.

Nån som har nåt tips?

Kan det bero på att han behöver avmaskas?Om han ska avmaskas nu i december, är det då Ivomec som gäller? i sommras fick han Banmith.

/Tacksam för svar

tror inte att d har me avmaskning att göra, men så e ja ju ingen expert heller... o ja vet inte heller vad du kan göra mot hostan mer än d du gör... men däremot vill ja säga att fortsätt med vitlöken även efter han/hon blivit bättre för det är väldigt bra i FÖREBYGGANDE syfte när det gället förkyllning...

Hoppas hästen snart slutar hosta!!

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto var i somras på betäckning. Där fick hon en lättare förkylning med hosta, snor och lite feber ett par dagar. Kollad av vet som...
Svar
0
· Visningar
925
Senast: Novalisa
·
Katthälsa Varning för smärre roman! Hello everybody! I januari adopterade jag en gammal tant-katt, på nu nätta 14 år :D En katt som hastigt och...
Svar
12
· Visningar
7 316
Senast: Mumfie
·
Hästvård Hej! Jag har ett Islandssto på 9 år som jag har ägt i nästan 1,5 år. Hon har under hela den tiden sen jag fick henne vad jag minns...
2
Svar
20
· Visningar
4 465
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 626
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka