Tack alla ni som bryr er ! Ja, dom kom och lämnade honom i Söndags. Dom skulle ju bara ha sina pengar... Men det var inte en pigg ponny jag fick hem !Han stod lite väl lugnt i lastbilen tyckte jag och efter 2 timmar i boxen börjar han att skaka som bara sjutton och när vi tempade honom hade han 40 graders feber.Ytterligare en timme senare hade han 41 grader ! Han mådde så dåligt och han kröp upp med huvudet i min famn precis som han tyckte att det var skönt att vara hemma ! När veterinären kom kunde hon inte hitta någon orsak till varför han hade så hög feber och hög hjärtfrekvens.Vet fortfarande inte vad det beror på men det kan ju ev. vara transportsjuka. Att han har varit så stressad och haft det jobbigt !Han är dessutom väldigt öm på hasen där veterinären har påpekat att han är halt. Man får knappt röra där ! ÅHHHH om man kunde vrida tiden tillbaka ! Det kändes fel från början men så sitter jag ju i den situation jag gör men jag skulle aldrig göra om detta.Jag hade ju många andra spekulanter som verkade seriösa ! Det är något konstigt som jag inte förstår ! Jag skulle sälja honom för 22 000 och dom tyckte själva att det var väldigt billigt ! Hade det varit jag och jag hade tyckt om hästen så hade jag ju bett att få röntga benet eller något för att se vad det var. Dom påstod ju att dom ville köpa honom efter ev. vila eller dylikt ??? Det är något som inte stämmer ! Dom hade dessutom inga pengar med sig då dom skulle titta på honom och dom ville ju ta honom med sig om dom tyckte om honom. Det var ju Lördag kväll så man borde ju i rimlighetens namn ha pengar då ! Dom ville göra en överföring hemifrån men jag krävde kontant betalning så det blev att åka in till stan. Det har ochså framkommit att de bedriver handelsstall vilket dom inte har upplyst mig om ! Fick fatt i det via internet. Det verkade ju så gulligt ! Mormor, mamma och barn kom och tittade på honom. Det kanske var för privat bruk men det känns ändå olustigt. JAg hade ju skrivit bra pris till rätt köpare.
Ja, nu lär mina pengar gå åt till att få honom frisk igen så jag kan börja om att annonsera !
Ett gott råd: Skicka aldrig iväg er häst till någon utan att ha besiktigat den innan !
//Peven