Häst för show

K

Korpen_

(visste inte riktigt vad man skulle lägga detta inlägg, men det var lika bra som nån annanstans)

Har en trevlig prick till häst som är ganska orädd och lättlärd och gör en hel del lustiga saker, på kommando och även utan hehe. Men trick lär han sig lätt och dessutom en hel del andra saker. Bl.a. så kan ha ridas med bindel för ögonen, och då i alla gångarter. dessutom älskar han uppmärksamhet och vara där saker händer.

Därför undrade jag om det kanske var en möjlighet att försöka se om han inte hade lite kapacitet att bli en showhäst av något slag. Nån som kanske har nåt förslag på nån som kan tänka sig anta en sådan häst eller nån som vet en som just söker en häst till sina shower? Eller annat förslag att få in hästen i den världen.

Sv: Häst för show

Hejsan, vad kan din häst mer?, har också en lättlärd filur, och skulle vilja ha fler ideer vad man kan lära honom.

Mallan

nu blir jag avis igen... här går man utan häst,:crazy: fast ja har ju bella, men de blir bara knappt en gång i veckan ja träffar henne nu...:cry:

Min häst är halvblind, men går ändå åt höger:p
Inte riktigt samma sak, men...

Däremot går han inte att rida om det blåser, då är ju ändå 1,5 sinne förstört...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 378
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 388
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
7 500
Senast: Lona
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka