Häst för långt bort!

Sv: Häst för långt bort!

Om ni nu har haft lite otur innan så hade jag inte köpt osedd pga risken att bli besviken.

30 mil är eg inte så långt, be säljaren skicka bra foton och bra film som tidigare nämnts i tråden.

Det lönar sig alltid att kolla noga :)

Jag har köpt ett par hästar osedda, men då får man oxå vara beredd på att det ev inte kommer att funger och att man får sälja igen.

Jag har även sålt osedda hästar och informerar då tydligt att köparen få ta det på eget ansvar. Dvs jag köper inte tillbaka hästen för att de inte passar ihop eller nåt sånt.

Åka du och titta på den.Jag körde 517km för att titta på min drömhäst och det tog 7,5 timmar att köra och dels bor jag inte i sverige så jag måste åka färja 2,5 timmar till på det.Jag bokade båten och bokade hotell i närheten där hästen var sen åkte jag iväg.Det var den bästa upplevelsen hittills,att få se gården där han var uppväxt på och alla hästarna och för att inte tala om alla dessa föl.Jag provred honom också och fick pyssla med honom,efter det hade jag bestämt mig,jag var totalt fast i hästen och papprena skrevs färdigt.Nästa dag åkte jag hem hela långa resan tillbaka för att förbereda hemkomsten för hästen.Jag anlitade en transportfirma att ta hem honom som har kunskap att transportera vilket inte jag har ,så att han skulle komma hem i gott skick.Nu har jag haft honom i hemma i 2,5 månader och han är fortfarande min drömhäst.Han var lite orolig efter den långa resan med tog inte länge förrens han var hemmstadd och nu är han hur lugn och fin som helst.Han är för fin.Lycka till med din drömhäst och hoppas att drömmen blir lika sann som min!:love:

*KL
Klart du ska åka och titta på den. Jag flög från Stockholm till Malmö för att titta på min och sedan körde jag ner med transporten och hämtade henne, 12 timmar ner och 12 timmar upp men det var det värt. Jag bad säljaren att klinikbesiktiga och skicka mig papprena innan jag köpte henne, ett bra tipps kanske. Lycka till:)

Somsagt så luter det mot att vi åker ner någon dag :angel:

apocalypse
*KL
Klart du ska åka och titta på den. Jag flög från Stockholm till Malmö för att titta på min och sedan körde jag ner med transporten och hämtade henne, 12 timmar ner och 12 timmar upp men det var det värt. Jag bad säljaren att klinikbesiktiga och skicka mig papprena innan jag köpte henne, ett bra tipps kanske. Lycka till

:eek: 12 timmar? Oj, övernattade du innan du hämtade hästen då?

hästen jag vill köpa är 400 km ifrån mig, men det e bara ett föl, så vi får se om jag kör hem den eller firma, men tycker man helt klart ska i möjligaste mån åka o kolla på hästen live.
lycka till

30 mil!

Det är väl för fasiken inget avstånd!!

Finner jag rätt häst så är väl avståndet det minsta problemet.

Innan internet fanns kunde man tex. prenumera på "Till Salu-hästar" via vanlig post.
Hittade en connemara i Edsbyn som jag var nyfiken på.
Det enda jag hade att gå efter (som det oftast var på den tiden) var ett ganska kasst fotografi och telefonsamtal med ägarna)
Resan startade fredag morgon från Göteborg. Tog transporten med i fall att..Övernattade hos moster i Dalarna. Sedan upp till Edsbyn. Hämtade häst. Hem till moster igen och var tillbaka i Göteborg söndag natt.

Vad är en helg mot att jag fick hem en helt underbar häst som jag inte skulle vilja ha bytt mot någon annan bara för att den stod närmare!!

Hade kemin inte stämt med hästen så hade man i alla fall haft en trevlig helg med en massa tjôt, fikapauser och släktträff!

Ps! Innan jag hittade den här hästen hade jag nog varit och tittat på 10 stycken hästar som stod lite närmare. Med lite närmare menar jag inom 30 mils radie.

Hoppas att ni kan åka och kika på den här hästen och att du gillar den!

Åkte 60 mil och köpte en osedd hund:) Sen åkte jag 130 mil för att se på en häst:D

Men bor man i norrland så är 30 mil ingenting, om man fråga mej;)

Åk tåg ner om du inte får dina päron till att köra!
Min kompis hade två tjejer som tog tåget ifrån gbg till växjö, sen bussen till hene för att provrida, sen hämtade hennes föräldrar dem på kvällen! Detta va förra onsdagen :P mamman hade kört direkt ifrån jobbet!

Tycker absolut inte det är fel att åka tåg, mysigt att sitta o lyssna på mp3n :D

haha, jag åkte 100 + mil enkel väg för en hund. Skulle utan tvekan åka 30mil för hästen med stort H!

Instämmer med tidigare talare:) 30 mil är en baggis! Var står hästen, precis som någon annan nämde så kanske någon här kan ge dig ett förhandsbesked....;)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 181
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 680
Senast: Lhas
·
Utrustning Då jag planerar att skaffa häst igen om några år så sitter jag o kollar på utrustning osv. Gillar att ha en färdig plan för hur saker...
2
Svar
30
· Visningar
2 394
Senast: tuaphua
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka