Häst agility! Video, måste ses!

W

winytiny

Hittade en film om hästagility när jag klickade runt på youtube. Hur härligt ser inte det ut? Vist verkar hästen tycka att det är roligt också! Någon som har test elelr har nån spontan kommentar? :)

VIDEON

:D

Sv: Häst agility! Video, måste ses!

Gu vad coolt! Jag hade förväntat mig nån minishettis som gjorde nåt trick på en pall eller nåt, inte det där...! :D

men eller hur! det trodde jag också, det finns ju inte i tanken att försöka lära ens egena häst att hoppa genom ringar eller gå på smala plankor! Hästar kan mer än man tror haha

Åh, den här har jag sett förut och den är underbar! Speciellt gillar jag när hästen precis har kommit ut ur tunneln och börjar bralla. Leka är kul! :D

Härligt vilken glädje, ryyyser:love:

Japp,
där har vi ett av mina mål:-)

Vi kan än så länge gå sicksack i grimma (jag på en sida, hon sicksackar..) och knata över presenning. Vilken inspirationskälla, nu vill jag bygga hinder hela helgen!!!

/Lavinia, vars pålla tycker det är skoj, men mest undrar vad matte pysslar med:-)

Coolt :D det jag nästan tycker är "gulligast" är att det är "stora vuxna finska karlar" som springer runt med hästarna :D
Men av nån anledning, alla finska män jag träffat som håller på med hästar har en jävla känsla för det. Undra varför :D:p

Det där är ett lekfullt samarbete mellan människa och häst som man sällan ser! Skulle vara kul att se det oftare. :bow: Blev riktigt sugen nu ju!!

Det där är ett lekfullt samarbete mellan människa och häst som man sällan ser! Skulle vara kul att se det oftare. :bow: Blev riktigt sugen nu ju!!

Antagligen för att det är många som inte förstår hästars kapacitet?

Jag både busar och hanterar mina hästar genom "social kvalitetstid" och resultatet har blivit att de mer påminner om väldresserade myshundar än hästar.

Vet inte hur det är generellt men mina hästar har iaf varit rätt lekfulla :)

Upplysande film btw!

Visst blir man sugen på att gå ut och testa lite med sin häst. Tror det är vääldigt nyttigt för både häst och människa, och det måste även ge ett grymt starkt band mellan dem. Tänk att veta att hästen är så tränad när man åker ut på tävling, helt klart lite mindre att oroa sig för :)

Se detta får en att vilja köpa häst igen :d dock har jag viktigare saker att göra just nu. (utbildning inom häst) Dock när jag e klar till våren ska jag nog prova detta :D Verkar ju skit kul!! :D

Gud vad roligt!! :love: Hästen ser också ut att tycka det är dunderskoj! :D
Måste bygga upp nån sån här bana och prova lite! Roliga hinder, är ju som för hundar fast lite stööörre. :D

ja vist är sådant där skoj! (och inte omöjligt)
mina kan väl som dina, gå slalom med mig på ena sidan, osv
och "skickas över/longeras över hinder. ej testat lös ännu, eller jo aurora har gjort det men då i paddock med staket på ena sidan.
dock ej kallat det hästagility utan bara vanlig kommunikation...
trodde inte dte fanns agilityi för större hästar än shettis.. men fasen va skoj det såg ut..

så nu har jag snickrat, klippt o klistrat hela dagen!!!
Tack TS för inspiration nu skall det tränas :)

//joanna som håller på med allt möjligt o halvt omöjligt..

ps: 2åringen igår, som sagt "kopplad" oftast bara i grimma här för o vänjas vid sadel o träns
http://joizmeds.mittspejs.se/P2957165
här på inkallning
http://joizmeds.mittspejs.se/P2693200

ja vist är sådant där skoj! (och inte omöjligt)
mina kan väl som dina, gå slalom med mig på ena sidan, osv
och "skickas över/longeras över hinder. ej testat lös ännu, eller jo aurora har gjort det men då i paddock med staket på ena sidan.
dock ej kallat det hästagility utan bara vanlig kommunikation...
trodde inte dte fanns agilityi för större hästar än shettis.. men fasen va skoj det såg ut..

så nu har jag snickrat, klippt o klistrat hela dagen!!!
Tack TS för inspiration nu skall det tränas :)

//joanna som håller på med allt möjligt o halvt omöjligt..

ps: 2åringen igår, som sagt "kopplad" oftast bara i grimma här för o vänjas vid sadel o träns
http://joizmeds.mittspejs.se/P2957165
här på inkallning
http://joizmeds.mittspejs.se/P2693200

Tjoho! Sån träning tror jag personligen är super nyttig för hästen, om inte annat kanon som miljöträning. Dina pollar ser ju jätte coola ut med den träningen. Har det tagit lång tid att lära upp inkallningen? :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 303
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 174
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 889
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama