Hässjar/Flåsar vid höglöp?

Bansan

Trådstartare
Som förstgångs-tikägare så dyker det som sagt upp frågor under första löpet.

Min dam höglöper nu & hon hässjar/flåsar nåt grymt hela tiden... Är det normalt?

Hon har blött i över 2 veckor... är det normalt?
 
Sv: Hässjar/Flåsar vid höglöp?

De kan ju vara lite oroliga då de vill ut och synda, men flåsa "grymt hela tiden" är väl inget som ngn av de 6 tikar jag haft har gjort..
Det normala är att de blöder typ en vecka för att få mer genomskinliga flytningar när de kommer i höglöpet. När de har blodfärgade flytningar är inte det egentliga höglöpet och de brukar inte tillåta parning förrän flytningarna blir mer genomskinliga (den totala tiden med flytningar kan dock vara två veckor eller tom längre). Sånt är dock mycket individuellt.
Så länge hon mår bra ska det väl inte vara ngn fara men ta tempen så du vet att hon inte har feber.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 704
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 551
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 771
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp