Hasledsinflammation

Pettsson

Trådstartare
Efter ett besök till vet igår är det konstaterat att min häst har hasledsinflammation bb och är nu ordinerad skrittmotion 20 min/dag under tre veckors tid, därefter åb för att se om behandlingen gett verkan, sprutades alltså också igår.

Jag ville egentligen direkt kolla vidare vad detta kom utav eftersom det, enligt vad jag förstått, oftast är något sekundärt. Men vet tyckte att vi skulle avvakta och se vad detta gav, sen får vi se, och det är kanske klokt.
Hästen är öm i ryggen (blir alltid extra när det är vår) och plåtar är tagna tidigare men har ej visat något, min ET hittade även låsningar i nacken för ett år sedan ca men därefter har det inte varit något.
Pratade även med försäkringsbolaget som ville se om tillståndet kom tillbaka innan de godkänner någon utredning, såklart.

Men hur som, frågan är egentligen vad jag nu kan vänta mig? Hur har det gått för era hästar? Hur har ni lagt upp träningen efteråt? För er som konstaterat att det är något sekundärt, vad har grunden varit?
Kort och gott, hur gör man för att inte hamna här igen?

Nämnas bör också att hästen är under igångsättning och är riden ca 8-9 veckor varav fyra av dem bara i skritt. Vi har inte ridit på volt alls utan bara ute på rakt spår eller olika övningar efter vägen, mestadels efter grusväg med varierande "underlag"; allt från is, snö till lite mjukare nu när det är blött i marken.

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 017
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 285
Senast: valley
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 426
Senast: pews1972
·
Hästvård Hej! Behöver dels skriva av mig, men kanske någon som är eller har varit i en liknande situation som mig. Hästen i fråga är ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 280
Senast: fruxolisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka