Harvest Festival

E

Egonson

Vilka ska dit, tävla eller som publik?

Jag ska dit som hästskötare/publik :banana:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Harvest Festival

Jag ska också dit som hästskötare/publik!!!

Var ska du sova? I vilka klasser får vi se hästen?

malumbub skrev:
Jag ska också dit som hästskötare/publik!!!

Var ska du sova? I vilka klasser får vi se hästen?

Vet inte riktigt vart vi ska sova faktiskt :D
Det får jag se vad de som jag åker med har bestämt.
Vi kommer iaf dit torsdag kväll.

Hästen ska gå i några/någon av Halterklasserna på fredag förmiddag.
Mr Zippo Whiz heter han :) Valack, två år.

Sen ska vi nog stanna ett litet tag och kolla in Hunter under saddle.

Vill dit!! Får se om ja ska ner nån utav dagarna.. En stallkompis ska dit å tävla..

AQHA dubbelshow på Grevagården i Skövde,
8-10 Oktober.

Länk

Álin skrev:
Vilka ska dit, tävla eller som publik?

Jag ska dit som hästskötare/publik :banana:

Jag skall dit, troligtvis både som tävlande och som alltiallo. :d
Kommer torsdag och stannar hela helgen.

Monke :)

Japp, då var helgen över, och vi var nog de enda som sov i tält! :D
Det var inte så kallt som folk verkar tro, faktiskt! Mysigt var det däremot!!!

Koklassrna var ju kul att se, som vanligt, men området för cuttingarbetet borde kanske minskas ner, så att det blir mer cutting och mindre galoppsträckor. Men annars var det mkt kul!

Var det bara jag och mitt "gäng" som upptäckte att publiken var lam denna helg? Visst, kylan gör ju sin del, men var det bara det? Har vi blivit tystare?

Tråkigt med de långa pauserna fredag och lördag, men ja ja.

Och trots att det kom fram efter avslutad ritt att tränsbett inte var tillåtet (trots rätt ålder) så var både hästen och ryttaren (som jag groomade åt) såååååååååååååååååååååååååååå duktiga!!!

Någon annan som var där?

"att tränsbett inte var tillåtet trots rätt ålder" :smirk:
Hmmm beror inte det på vilken regelbok man rider efter :crazy:

Om jag kan tänkas ha någon koll så beror detta på ; att din kompis red SRHA klassen och att den rids efter NRHA´s regelbok. :idea:

Här är det nog så att ryttare har för dålig koll, tänker man starta i en tävling så bör man ha kollat regelboken först. :angel:

Snafflebit Hackamore klasser inom Reining världen tillåter tränsbett annars är det stångbett på alla hästar i alla klasser oavsett ålder. :idea:

Jag var där men sov i husvagn, varmt och gott :p

monke skrev:
"att tränsbett inte var tillåtet trots rätt ålder" :smirk:
Hmmm beror inte det på vilken regelbok man rider efter :crazy:

Om jag kan tänkas ha någon koll så beror detta på ; att din kompis red SRHA klassen och att den rids efter NRHA´s regelbok. :idea:

Här är det nog så att ryttare har för dålig koll, tänker man starta i en tävling så bör man ha kollat regelboken först. :angel:

Snafflebit Hackamore klasser inom Reining världen tillåter tränsbett annars är det stångbett på alla hästar i alla klasser oavsett ålder. :idea:

Jag var där men sov i husvagn, varmt och gott :p

Jo, vi fick ju till slut reda på det, men ryttaren tyckte inte hästen var klar för stång vid 3 års ålder. Men till nästa år så... (Vi var väl kanske för insnöade på WRAS-reglerna, eller nåt... :angel: ) Det var ju NRHA's regler som gällde så...men vi var alla mycket nöjda ändå!!! För hästen gjorde precis det den skulle och ryttaren tappade inte bort sig! :D
*ser med spänd förväntan fram emot nästa år, då det kommer ridas på stång på tävling* :banana:

Du kanske gick förbi tältet ett antal gånger då...? (Det lilla silvergrå kupoltältet precis vid ingången för campingen...) :D

Ja jag såg ert lilla tält men jag såg ingen vid tältet, men det kan ju bero på att jag inte var där uppe så mycket. :p
Det viktigaste är ju ändå att erfarenheten var positiv och att ni vill komma tillbaka. :banana:

Det låg en del NRHA regelböcker på disken vid ingången till läktaren, men ni kanske inte fick tag på någon.
Kontakta SRHA så kan dom säker skicka en till er. :idea:
www.srha.nu

monke skrev:
Ja jag såg ert lilla tält men jag såg ingen vid tältet, men det kan ju bero på att jag inte var där uppe så mycket. :p
Det viktigaste är ju ändå att erfarenheten var positiv och att ni vill komma tillbaka. :banana:

Det låg en del NRHA regelböcker på disken vid ingången till läktaren, men ni kanske inte fick tag på någon.
Kontakta SRHA så kan dom säker skicka en till er. :idea:
www.srha.nu

Jodå, ägaren var nog bland de första att roffa åt sig en regelbok!
Ang ritten så var vi alla mycket nöjda, då det inte var några som helst problem med bytena (förutom att hästen bytte själv för tidigt, men det tar vi som nånting positivt!!!), hästen kändes så hiiiimla bra och allt bara funkade!
Ryttaren hade inte velat rida m stång på hästen just nu, och eftersom hon är breedingstock så har hon inte så många klasser att ställa upp i...

Erfarenhet var det vi åkte dit för, främst för hästen. Ställer man upp i en Open-klass med en 3-åring på en stor tävling när det är första gången för hästen och för ryttaren med den hästen...har man inte så stora förväntningar om placering direkt. (Men tusan vad duktiga de var!!!)
Vad gäller att gilla det hela...det var en stor anledning till varför jag såg till att kunna åka ner. Jag rågillar Grevagården!

Vi var inte så mycket vid campingen direkt heller. Bara snabbvisiter om man nu inte skulle sova.

Tävlade du nåt själv?

Vilka är de? Vad heter hästen???? Är själv breedingstockägare så vore jättekul att se vad motståndet blir nästa år.....om det stabiliserar sig med spatten förstås... :crazy:
Vår häst heter Just Miss Frekles om du kollar SPHA's hemsida så ser du att vi har tävlat en del i år..... :angel:
Det är både jag och syrran som tävlar och äger henne... :D

/Carina :eek:

Sov du i tält :eek:

Jag bodde på ryttarhotellet tors-fre, och jag frös hela natten (sov inte en blund pga det), trots påslaget element, sovsäck och diverse andra kläder :smirk:
Nog var det kallt alltid!

Förresten, har det inte kommit ut några resultat på nätet än?

Ja, i tält!
Nej, det var inte kallt! Ok, det var ju lite kallt att stiga ur sovsäcken på morgon, men kläderna var ju redan uppvärmda, så man blev ju snabbt varm. (Hade kläderna mellan sovsäcken och överdraget, vilket gör att de håller dig lite varma i a f.) [Scout]

Hade du typ svettats under dagen, eller t ex fuktiga strumpor på dig under natten? Annars låter det som att du var sjuk, eller att det var nåt riktigt fel på hotellet eller din sovsäck...eller så är du riktigt frussen av dig?
(Man ska ALLTID byta kläder när man går o lägger sig (i sovsäck), speciellt strumpor och tröjor...)

Sista natten, när det var frost ute, sov jag med ett hästtäcke ovanpå allting - och JISSES vad varmt det blev!!! På gränsen till bastu... :D

Har de tävlat några Painttävlingar än?
Funderar hejvilt på om jag har sett henne på någon i år eller förra året... :confused:

Var tyvärr inte ner på Harvest så numret hjälper mig inte så mycket... :cool:

Perlino, det är ju en ovanlig färg...himla snygg häst!
Nästan lika snygg som Chappe..... :angel:

/Carina :eek:

Nej, de har itne varit ute på några andra tävlingar än. Harvest var den första, bortsett från våra KM.

Ja, hästen är riktigt snygg!

Hur ser Chappe ut då?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Mitt under en pågående dressyrtävling på Muskö galopperade en älg in på banan. I ett videoklipp hörs hur panik bryter ut i publiken. –...
Svar
0
· Visningar
109
Senast: Gunnar
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 278
Senast: Raderad medlem 149524
·
Kultur Är det någon mer bukefalist som ska på festivalen i helgen? Vilka band ser ni mest fram emot? Är det första året eller har ni varit här...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Mirre
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
595
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix