Hårt underlag!

L

loka75

Undrar om det finns någon som har bra tips på träning/övningar när det är vinter och stenhårt i backen. Brukar hoppträna en dag i veckan ändå fram tills det blir hårt då det är svårt att hålla konditionen. Tips på övningar som ger böjliga hästar som gärna blir stela av att bara gå ut och skritta i skogen.
För nu är det en tråkig tid utan varken trav eller galopp innan snön kommer.
//Djurvän maximalt.

Sv: Hårt underlag!

Jag varvar träningen i ridhuset med skritt ute nu när det är fruset. Jag rider skänkelvikningar, skolor och tränar halter och ryggning. Sen brukar jag jobba de mycket upp och nerför backar i skritt för att stärka rygg och bakben.

ride mycket skolor i skritt, sewprpentiner och åttvolter för att hålla hästen smidig. Skritt behöver inte bara betyda rakt fram i tråkig lunk :D

Klättra gör man ju i skritt, och som redan nämnt går det utmärkt att göra öppnor, slutor, skänkelvikningar, fram- och bakdelsvändningar m.m. i skritt!
Är det halt och trist underlag ute - så varför inte ge hästen massage? Det tycker min pålle om...

Liknande trådar

Träning Hej! det kommer bli vår första vintern utan ridhus och skulle vilja höra era erfarenheter av att motionera häst vid minusgrader utan...
2
Svar
23
· Visningar
2 681
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 761
Senast: AbCdE
·
Hästvård Jag har ett 15-årigt hoppsto jag hämtat hem från betet för 1,5 vecka sedan. Hon har alltid varit något smått klumpig av sig men har de...
Svar
8
· Visningar
1 885
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur