Is
Trådstartare
Hur gammal har era barn varit när ni läst Harry Potter? Vet att dom rekommenderas från 9 år men tänker om dom kan vara lämplig för min 7åring eller om dom blir alldeles för läskiga? Han ha själv blivit nyfiken på böckerna men jag är lite tveksam (jag har inte läst böckerna och bara sett delar av filmerna så vet inte hur dom är riktigt).
Annars har Vi plöjt igenom Musse och helium, Vattenhästen, pippi, Mio min mio och Bröderna lejonhjärta.
Bröderna lejonhjärta är favorit och han önskade att det hade varit en serie.
Har ni fler tips på spännande -väl skrivna- kapitelböcker för högläsning?
Sonen är mörkrädd så får inte vara allt för läskigt. (samtidigt är det svårt att veta vad han tycker är läskigt - dödande, fäktande och skjutande är tydligen inte ett dugg läskigt men vi var nära att få lägga ifrån oss Mio min Mio då han fick mardrömmar)
Annars har Vi plöjt igenom Musse och helium, Vattenhästen, pippi, Mio min mio och Bröderna lejonhjärta.
Bröderna lejonhjärta är favorit och han önskade att det hade varit en serie.
Har ni fler tips på spännande -väl skrivna- kapitelböcker för högläsning?
Sonen är mörkrädd så får inte vara allt för läskigt. (samtidigt är det svårt att veta vad han tycker är läskigt - dödande, fäktande och skjutande är tydligen inte ett dugg läskigt men vi var nära att få lägga ifrån oss Mio min Mio då han fick mardrömmar)