Harness eller Latigo???

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Harness eller Latigo???

Ordklyveri! Okey, det töjer sig. Det är därför som man byter ut sin latigo efter ett tag, dvs man köper nya straps. (Off-billets och Tie-straps)

Det gäller att läsa sina mail rätt (och förstå dom). ;)
Som jag ser det så stretchar inte harness utan när man drar i det (väldigt mkt) så töjer det sig.
Däremot så stretchar latigo när man drar i det och det återtar sin form när man släpper.
Men harness tål mer drag än latigo innnan det går sönder.
/mvh Lex

Detta kommer att bli en lång och betydelselös diskussion. Det finns inget läder som "strechar". Harness håller formen förutom att det blir mjukare med åren. Latigon däremot töjer sig.

Bill skrev:
Won´t bite a guy so full of plain BS !:rofl:

Fråga, vad vad det som jag skriv som var BS äntligen? Läs inlägget igen. Jag skriv jag förstog inte vad hon var efter.

Och...What makes you think I am a guy?;)

Det går att debattera OCH visa varandra respekt. Eftersom motsatsen tillämpats i tråden väljer jag att låsa den.

/tifo - moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
497
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: Sel
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: Amanda_F
·
Hemmet Om en säng är lite för mjuk hjälper det då att byta bäddmadrass? Det är en kontinentalsäng i ett litet större mått så jag känner inte...
2
Svar
35
· Visningar
812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat