Harley - uppdatering

Jillybean

Trådstartare
Det har nu gatt drygt tva veckor sedan ko-incidenten. Harley fick stanna hemma nagra dagar efter forsta forsoket att besoka kossorna inte gick sa bra. Sedan borjade vi med promenader forbi kohagen. Jag kopte en sele vilket fungerar fantastiskt bra, det ar mycket bekvamare for bade honom och mig, jag kanner att jag har battre kontroll och han drar inte lika mycket.

Att ga forbi kohagen gar numera galant, han tittar knappt at dem ens. Jag har ocksa varit runt och halsat pa hos hastar, han satt da som ett ljus i stallgangen och bara glodde pa dem, skallde inte ens!! :bump: :banana: Vi har halsat pa hos en granne med tva hanhundar, en rottie och en schafer, det tog lite tid och en tre, fyra forsok av morrande, rest ragg och utfall men sedan blev det rump-sniffning och viftande svansar. :D

Jag kanner mig mycket forhoppningsfull infor framtiden aven om jag saknar Penny enormt. Jag pratade med personalen pa LAWS i helgen och de hade da inlett undersokning av ett medelalders barnlost par bosatta pa en mindre tatort som var mycket intresserade av henne sa aven hennes framtid verkar se bra ut.

Idag ar jag ledig fran jobbet, ungarna ar i skolan sa vi ska ha lite palsvard. Gar det bra att anvanda vanligt harbalsam pa hundar? har aldrig haft en langharig hund forut och vi har vart lite slarviga med att borsta Harley den senaste veckan sa han har en del knutar i palsen.

Sv: Harley - uppdatering

Jag vet inte om det funkar på hundar, men när Joker rullat sig i koskit så tog sambon Clerasil mjällshampoo och jycken har aldrig varit så fin i pälsen som då :D
Det gick bra i övrigt också, ingen allergi eller liknande.

Joker tyckte dock att han luktade godare innan badet :eek:

Sv: Harley - uppdatering

Ja, jag anvander vanligt balsam i palsen pa hundarna. Det funkar prima.
Skont att hora att det gar battre nu ocksa.

Liknande trådar

Övr. Hund Framfor allt den mentala biten du kampar emot. Vad gor du som gor det lattare att jobba med din hund's "arv"? Miss Mandy sa "vass" med...
Svar
9
· Visningar
1 215
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 880
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Jag gar 5 - 7 km med Miss Mandy varje morgon genom en avstangd park. (Den ar stangd med bommar och stora skyltar, plus skyltar med...
Svar
6
· Visningar
1 666
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Att jag tanker "lite annorlunda" ibland ar jag medveten om, men jag vill veta HUR annorlunda jag tanker. Hunden i fraga: du kan...
2
Svar
24
· Visningar
4 465
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30