Hårlag på kattungarna?

H

Hawaii

Hej!

Jag brukar vanligtvis hålla till på hundforumet men nu skulle jag behöva er kattkunnigas hjälp.

För en dryg månad sedan flyttade en hittekatt in hos oss. En helvit jättemysig tjej som trots bred annonsering inte har hittat tillbaka till sin ägare. Hon var dräktig när hon kom in och för två veckor sedan föddes tre ljuvliga kattungar. Både mamma katt och kattungar mår jättebra och hon är en jättefin mamma.

Jag har ingen erfarenhet av kattavel sedan innan och har ingenting att jämföra med. Jag tycker att kattungarna ser så luddiga ut och är så himla nyfiken på om de kanske ska bli långhåriga?
Jag har förstått att små kattungar kan vara rätt ludna som små, utan att det betyder att pälsen sedan blir längre. Men jag har ju som sagt inget att jämföra med så jag hoppas att bukekattmaffian kanske har erfarenheten jag saknar?

Här är bilder på de små. Från några timmars ålder och senaste bilderna är tagna idag vid två veckors ålder.

Tack på förhand!
 
Sv: Hårlag på kattungarna?

Korthåriga. Ser ut som min Fåker (50% devon rex, 50% brittisk korthår) som ser ut såhär idag.

dragonforce.jpg


Skitsöta är de dina små!
 
Sv: Hårlag på kattungarna?

Vad synd, hade varit roligt med lite längre päls. Ja visst är dom hemskt söta dom små, det måste jag hålla med om!

Vilken söt bild på fina katter du lagt ut!
 
Sv: Hårlag på kattungarna?

Verkligen jättesöta :love: de blir korthåriga som sin mamma.
Mamman har ju helt underbar päls :love: så var inte ledsen för det.
Kattungar som blir långhåriga har längre päls redan som små även om det kan vara svårt att se på vissa.
 
Senast ändrad:
Sv: Hårlag på kattungarna?

Kattungarna är såklart lika älskade även om de bli korthåriga. Ja, mamma katt är en riktig skönhet och jag kan inte förstå att ingen saknar henne. Så social, lugn och sällskaplig. Tack för svar båda två!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hårlag på kattungarna?

Ljuvliga kattungar :love::love: Och korthåriga som sin vackra mor (som du redan fått svar på..)

Ville bara säga att de var underbara, ungar och mamman.
 
Sv: Hårlag på kattungarna?

Så söta! :love:

Din kattmamma är jättelik vår Elsa vi har här hemma... Hon är också helt vit och ett grönt/gult öga och 1 blått...Jag upplever hennes päls mjukare och "fluffigare" än vanliga bondkatters...

30783878.jpg


och så här ser hennes 3 ( var 4 ifrån början men den ena har fått nytt hem och en av flickorna åker också till nytt hem idag).

31758551.jpg


Dålig bild på kattungarna...helt hopplöst att ens försöka få en bild där alla är med ordentligt...haha
 
Sv: Hårlag på kattungarna?

Vilka fina katter, skön stil mamma katt har när hon ligger och sover. Häftigt att alla ungarna är vita, är pappan också vit?
 
Sv: Hårlag på kattungarna?

ja vår Elsa e skön hela hon... mer personlig katt får man leta efter.

Jag vet inte vem som är pappa till dem då mammakatt drog ifrån sin p-pilla och började bli tjock... några veckor senare hittade vi 4 st små ulltussar.

Men nu jäklar ska hon kastreras... så jobbigt att vinka bebiskattern adjö...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp