HÄrjedalsritten InstÄlld

Sv: HÄrjedalsritten InstÄlld

I de allra flesta fall när man gör en "marknadsundersökning" så frågar man ju inte ALLA utan ett urval och om då en viss del av detta urval tycker på ett visst sätt är det inte konstigt att man drar slutsatsen att lika stor del av ALLA tycker likadant...

Nåja, det är inte mycket att orda om nu, men jag tycker att de gjorde verkligen det de kunde för att tillmötesgå alla önskemål, men det gick helt enkelt inte och då tycker jag att det är rätt slutsats att dra att intresset inte finns för Härjedalsritten. Jag menar att skylla på läget på ritten tidsmässigt är konstigt då det tidigare år legat bättre men ändå inte haft så speciellt många anmälda trots både internationella ritter och nationella mästerskap.

/Camilla

För mig som inte är på mästerskapsnivå hade det haft stor betydelse om tävlingen hade legat helgen efter midsommar.
Med andra ord så var det valet av datum för tävlingen som gjorde att planerna för att rida Härjedalsritten inte gick att genomföra.:(

Som sista ord vill jag säga att jag beundrar dom som sliter och kämpar för att det ska finnas tävlingar!:bow:

/Camilla

Jag vill bara betona att inte alla i Svegs ryttarförening står bakom de här bittra inläggen där man lägger skulden för den dåliga uppslutningen på distansryttarna. Det känns respektlöst och pinsamt. Man måste respektera att inte alla kan ta sig iväg en midsommarhelg. Folk har i allmänhet familjetraditioner en sådan helg. Och, åtminstone i min familj (där maken inte är så intresserad av distans), så skulle det nog var droppen om jag offrade också själva midsommaren till att åka och tävla. Han skulle INTE följa mig för att grooma då. Sedan är det faktiskt så att avståndet för en stor del av distansryttarna blir långt och bensinkostnaden är en stor post. Det blir dyrt att dra iväg långt till tävling. Även det måste vi som arrangörer respektera. Jag personligen tror att vi skulle få en bättre uppslutning om vi la tävlingen vid en mer passande tidpunkt och att kategoriskt säga att tävlingen aldrig mer blir av är väl drastiskt. Jag törs säga att det påståendet (att tävlingen är nedlagd för gott) inte delas av alla övriga medlemmar. vi är trots allt ca 140 st i klubben.. Ni som tidigare ridit här vet att det är fina banor och vacker natur, så visst vore det synd om vi direkt bestämmer oss för att aldrig mer arrangera..? Tycker vi lämnar det öppet till ett annat år. Besvikelser har en tendens att lägga sig efter ett tag ;)
Hälsning Irja, kassör

Hej!

Jag hoppas att besvikelsen och tröttheten efter "in och utvridandet" för att ordna en bra tävlingsdag/ar lägger sig och Ni alla får nya krafter för att i framtiden ordna en ny ritt. Jag är en (av många?) som längtat till Härjedalsritten den dag hästen (främst jag;)) är i bättre form.

Vi i familjen hade tänkt åkt och tittat på tävlingen en av dagarna som en liten semesterresa.

Hejsan

Jag tycker också att det är jätte trist att den blev inställd i år men jag hoppas att dom kommer igen något annat år och vill arrangera. Jag hade i princip planerat in Härjedalsritten nästa säsong i och med att jag inte kan tävla i år. Så jag hoppas att dom vill försöka att hämta kraft och inspiration och arrangera andra år... Annars så är vi några här ifrån hälsingland som troligen åker upp nästa sommar och gör en "egen" distans weekend i Sveg! För vi vill verkligen dit och rida.
Håller tummarna att ni kommer igen!!

MVH Lina

Som ytterliggare en medlem i Svegs Ryttarförening så skulle jag bara vilja tala om att jag ställer mig helt bakom Shibalinas inlägg. Vi är en förening som jobbar för att många grenar inom hästsporten ska få plats. Så även distanen i fortsättningen. (Och de "enklare" grenarna som t ex dressyr. ;)) Ha de gott på alla era ritter i sommar!

//McLaren

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka