Hårda knölar

Kazaro

Trådstartare
För några dagar sen fick min häst rejäla stora bölder under sadelgjorden, stora så de fyllde hela min hand om jag höll runt dem. Två likadana som redan dagen efter gick ner till två mindre hårda och ömmande knölar. Hästen är 3,5 år, tror ni det kan vara ett vanligt sadelgjordsskav? Någon som haft liknande som vet hur lång tid det tar innan de försvunnit så man kan rida honom igen? Drygt med långa uppehåll på en unghäst, långvilan var ju liksom tänkt i sommar, inte nu!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 954
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 976
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vart man spänner sadelgjorden har nu mitt sto fått två stora knölar som är hårda, kände på mina andra hästar och kände inget liknande...
Svar
0
· Visningar
478
Senast: Catoisse
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka