Hård utväxt på insidan av bakbenet...

GoldSkipper

Trådstartare
Vad kan detta vara? Fick hem min nya häst i förrgår och märkte igår att hon har en knöl på insidan av låret i jämnhöjd med spenarna... Vad kan detta vara? Hon besiktigades för en vecka sen helt ua... Jag var inte med men borde inte vet. sett detta? Gjorde han det och struntade i det? Ska höra av mig till ägaren och se om hon haft det länge, men vill gärna höra era tankar och funderingar. Det ser nästen ut som en till spene fast lite mindre och stenhård... :confused:

namnls.jpg

Senast ändrad:
Sv: Hård utväxt på insidan av bakbenet...

Ja.. har funderat på det men är de så stora? Behöver sånt behandlas eller försvinner de av sig själva?

Sv: Hård utväxt på insidan av bakbenet...

På förra hästen satt en ink (samma ställe som din har sin utväxt) som var stor som en tumme en inte lika lång i utväxten.

Vi behandlade den.

Liknande trådar

Hästvård Visste inte riktigt hur jag skulle få till en bra rubrik som beskriver problemet, och om den ska ligga här under hästvård (annars får...
2
Svar
22
· Visningar
3 702
Senast: Korven
·
Hästvård Upptäckte igår när hovslagaren verkade 1-åringen (14 mån) att hon har en hård svullnad på insidan ena bakbenet, i höjdled mitt på...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: LuckyBoy
·
H
Träning Jag har precis köpt en 7årig valack med överskottsenergi så det räcker och blir över. Han kom till mig i torsdags och har kommit till...
Svar
15
· Visningar
1 359
Senast: Helen Thelin
·
O
  • Låst
Övr. Barn För några månader sedan fick anhöriga till oss ett sent missfall (v. 16 tror jag) fostret hade varit dött i några veckor innan det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 036
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar