@fio Nu tror jag att jag vet vilken häst det var!!
Det var en svart hingst med en ryttare jag tränat bla. Från min sida så var det i välmening, och med facit i hand skulle jag ha gett konstruktiv kritik via pm....men å andra sidan så hoppas jag att de som råkar ut för liknande, kan vara så pass insiktsfulla att de ser över sin träning med andra ögon och själv tar kontrollen.
Tyvärr är det ju så att man betalar tränare pga, att man vill ha hjälp men så fungerar det inte alltid.
När det har med djur, barn och hälsa, verkar det som om alla metoder/pedagogik och viljan att följa ny forskning, alt ta till vara beprövad kunskap- alltid vara komma vara en stor chans för vissa att tjäna stora pengar.
Hur lätt är det att solla och veta vad som fungerar??
Jag hoppas innerligt att tränaren som tråden handlar om vill komma tillbaka för jag tror att vi behöver komma tillbaka till grunderna genom utbildningsskalan, få en röd tråd genom både utbildning/inridning- samt ryttarens utbildning.
Har man väl förstått den röda tråden, så tror inte jag metoderna/ridsystemet/övningarna har så stor betydelse för själva slutresultatet.