Hård i munnen

E

EnTjej

Jepp... hejsan allehopa!!
Min polle har blivit hård i munnen nu under hösten/vintern då det blir svårare att rida dressyr utan ridhus.. Men han är bara hård i högersidan av munnen.. Inte vänster.. I högervarv så kan jag få sitta och nästan lirka för att han ska svänga på tex. voltspåret. han går på tyglen..
Jag rider på 3 delat i paddocken och på pelham i skogen,..
:bow: på förhand

Sv: Hård i munnen

Tänk efter hur du själv gör när du får ont eller andra problem, med största säkerhet biter du ihop tänderna på ett eller annat sätt.

Din häst är inte annorlunda, sök efter problem i mun, sadelproblem,muskelproblem eller benproblem bak och främst vänster bakben. Hästen brukar kunna bita fast i den diagonala munsidan vid benproblem, men orsaken kan sitta snart sagt var som helst på din häst.

Sv: Hård i munnen

Han är jue nu svullen i mest vänster bak, vid kotan och ner.. kanske det kan vara lite av lösningen...hrm..

Liknande trådar

Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 670
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 663
Senast: Hedinn
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 147
Senast: As_Vegas
·
Träning Hej allihopa! Jag har försökt hitta svar på mina frågor men det är så mycket och svårt att sätta korta ord på så jag frågar nu alla er...
Svar
15
· Visningar
2 378
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama